۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85220656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ هزار متر مربع از اراضی سفید کوه ازنا رفع تصرف شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا از دسترس زمین خواران خارج و رفع تصرف شد.

به گزارش‌ ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان لرستان، "علی سالاروند" روز سه شنبه بیان کرد: در پی شکایت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان از ۲ فرد متخلف که اقدام به زمین خواری به مساحت ۲۸۰ هزار مترمربع (از اراضی منطقه پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا کرده‌ بودند، رأی خلع تصرف صادر و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی افزود: با ارائه مستندات و پیگیری‌های قضایی متخلفان که اقدام به تخریب مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کرده‌ بودند، به مشارکت در تصرف عدوانی محکوم و به پرداخت‌ ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم‌ شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی محیط زیست ادامه داد: با همه کسانیکه اقدام به تخریب و تصرف عرصه‌ و اراضی ملی واقع در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود ۲۵ هزار هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته است که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می باشد.

قوچ و میش وحشی از اصلی‌ترین گونه‌های حیات‌وحش این منطقه به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha