سرمایه‌گذاری ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای تکمیل زیرساخت‌های عمرانی گلستان
مراحل پایانی تکمیل سد نرماب

گرگان- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان بااشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های استان گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سال ۱۴۰۰ نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به گلستان تخصیص یافت که این رقم در ۲ سال انتهایی دولت دوازدهم حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال بود.

علی‌رضا نورانی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع اعتبارات عمرانی هزینه شده دولت سیزدهم در گلستان، ۳۷ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گلستان بود.

وی افزود: با وجود اینکه تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور در ۲ سال گذشته در مجموع حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال بود اما ۲۳ درصد بیش از تعهدات، از سوی این سازمان تخصیص یافته که برای رفع مشکلات زیرساختی تامین آب، راه، درمان و علاج‌بخشی خلیج گرگان هزینه شده و آثار مثبتی نیز به همراه داشته است.

نورانی آمادگی گلستان در افتتاح بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در هفته دولت و در آستانه سفر استانی دوم رئیس‌جمهور در استان را مهر تاییدی بر خدمات ارزنده محرومیت‌زدایی و تحقق وعده‌های دولت در پیشرفت گلستان دانست و افزود: در صورت عدم ورود رییس‌جمهور به موضوع خلیج گرگان و اجرا نشدن اقدامات موثر از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تامین منابع از طریق اخذ مصوبات هیات دولت، خلیج گرگان در بدترین وضعیت حیات خود قرار می‌گرفت و تهدیدات انسانی و محیط زیستی آن حتی برای استان‌های هم‌جوار غیر قابل جبران بود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در ادامه افزود: تاکید استان بر بهبود فضای کسب وکار و توسعه زیرساخت‌های صنعت به‌عنوان جاذب اصلی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است و تلاش می‌کنیم با پیوند بخش‌ صنعت و کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ماندگاری و رسوب ارزش افزوده ناشی از تولید محصولات خام کشاورزی ایجاد شود.

نورانی افزود: احیای واحدهای راکد در اولین گام و توسعه نشان‌های برتر گلستان در گام بعدی، جزو سیاست‌های اجرایی خواهد بود که موضوع‌های آنها در آینده‌ای نزدیک در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان، تسریع‌کننده فرایند دستیابی به پیشرفت اقتصادی منطقه خواهد بود و زمینه اشتغال جوانان و نخبگان از این طریق را فراهم خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha