۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85220744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت امنیت غذایی، خواسته اندونزی از نشست «آسه‌آن»

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85220744
تقویت امنیت غذایی، خواسته اندونزی از نشست «آسه‌آن»

تهران- ایرنا - نائب رئیس اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) از کشورهای عضو این اتحادیه دعوت کرد تا امنیت غذایی به ویژه در این منطقه را در بحبوحه خطرات تغییرات اقلیمی تقویت کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آنتارا، معروف امین نائب رئیس اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا در مراسم جایزه ۲۰۲۳ به کسب و کارهای آ سه آن شب گذشته گفت : «از کشورهای عضو آسه آن دعوت می کنم تا به برنامه تقویت امنیت غذایی توجه بیشتری کنند چرا که منطقه ما از این مشکل ایمن نیست. »

وی همچنین از تمامی کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا خواست تا اتحاد و همبستگی میانشان را در ایجاد صلح و رشد ثبات در منطقه تقویت کنند.

معروف امین ابراز امیدواری کرد آسه آن بتواند به موتوری جدید برای رشد پایدار اقتصاد جهان که به ثبات و پایداری محیط زیستی برای دستیابی به آینده ای موفق درحالی که پایداری کره زمین و انسان ها را درنظر می گیرد تبدیل شود.

به علاوه وی خاطرنشان کرد اقتصادهای کشورهای عضو آسه آن می توانند به پیشرفت خود ادامه دهند و از رشد اقتصاد جهانی حمایت کنند. این درحالی است که رشد اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسیا بالاتر از میانگین رشد اقتصاد جهانی بوده است و نقش رهبران آسه آن تعهد به اجرای اقتصادی سبز است.

وی در پایان بر دموکراسی اقتصادی به عنوان اجماعی مهم در بنا کردن اقتصاد تاکید کرد و از کشورهای عضو آسه آن خواست تا برای یافتن راه حل مشترک برای تهدیدها در بخش آب و هوا، تورم اقتصادی و تاثیرات تغییرات اجتماعی همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha