تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

تهران- ایرنا - تمهیدات مدیریت شهری پایتخت برای برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، طرح باغ راه فاطمه زهرا (س) در مرحله پایانی، تعطیلی میادین میوه و تره بار در روز اربعین از جمله اهم اخبار پایتخت در روز سه شنبه ۱۴ شهریور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تمهیدات شهرداری تهران درباره برپایی باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران گفت: این پیاده‌روی باشکوه از میدان امام حسین(ع) تا میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود و مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ مناطق مرتبط با مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی است.

حسین نظری اظهارداشت: توجه ویژه به موضوع نگهداشت شهر و بازدیدهای مستمر و رفع همه موارد و مشکلات در موضوعات خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی، انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه ساز و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر پیاده روی، هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی و خصوصی واقع در مسیر که امکان ارائه خدمات به زائران (خصوصاً استفاده از سرویس های بهداشتی) را دارند، نصب بنرهای اطلاع رسانی برای راهنمایی شهروندان، جمع‌آوری مخازن در طول مسیر پیاده روی و جانمایی در نقاط دیگر، برنامه ریزی برای استقرار نیروها به همراه ادوات و تجهیزات لازم به منظور پاکسازی طول مسیر پیاده روی، توجه ویژه در زمینه استقرار عوامل کارگری به همراه ماشین آلات به منظور جمع آوری پسماند و حفظ نظافت اطراف موکب های پذیرایی در قبل، حین و پس از برگزاری مراسم، جلوگیری از انجام حفاری و انجام فعالیت های عمرانی در مسیرهای راهپیمایی، حضور مستمر نیروها و ماشین آلات از ابتدا تا پایان مراسم از جمله موضوعاتی است که توسط مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ پیگیری و اجرایی می شود.

وی فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران متناسب با اربعین حسینی(ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را از جمله اقدامات سازمان زیباسازی برشمرد و گفت: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق و پیگیری فضاسازی ویژه مسیر پیاده روی، همکاری با مناطق در خصوص استقرار ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل در مسیر پیاده روی خصوصاً در منطقه۲۰، تهیه اقلام مناسبتی برای توزیع در بین شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نیز از جمله اقدامات سازمان زیباسازی است.

نظری با اشاره به تدوین شیوه نامه نظافت، پاکیزه سازی و جمع آوری پسماند و ابلاغ به همهمناطق ۲۲گانه توسط سازمان مدیریت پسماند، اضافه کرد: نظافت و پاکیزه سازی طول مسیر پیاده روی اربعین با بکارگیری بیش از ۲ هزار نفر نیروی کارگری و بکارگیری بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی و غیر تخصصی رفت و روب و جمع آوری پسماند قبل، حین و پس از مراسم صورت می گیرد.

آماده باش کامل ۱۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران

️معاون شهردار تهران به آماده باش کامل ۱۳۷ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: نیروهای سازمان آتش نشانی در ۳۵ نقطه ثابت و در ۱۰ نقطه سیار (برای گشت زنی طول مسیر) مستقر است ۱۹۳نفر نیرو، ۳۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین، ۳۳ دستگاه موتورسیکلت نیز در طول مسیر پیاده روی اربعین مستقر هستند همچنین ۷۴نفر نیرو نیز در ایستگاه هایی که در طول مسیر پیاده روی اربعین هستند، مستقر و به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

️نظری ادامه داد: ۵۷۳ نفر نیروی شهربان و معبربان به همراه ۱۱۴ دستگاه خودرو و ۵۲ دستگاه موتورسیکلت به منظور حفظ انضباط اجتماعی در طول مسیر راهپیمایی مستقر خواهند شد.

️به گفته نظری سازمان بهشت زهرا (س) نیز در زمینه استقرار مه پاش در طول مسیر با همکاری مناطق، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز با همکاری سازمان فرهنگی و هنری در خصوص تامین برخی از اقلام مورد نیاز مواکب و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز رسیدگی ویژه به فضای سبز خصوصاً هرس و حذف شاخه های خشک درختان در طول مسیر را بر عهده دارند.

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در مراسم پیاده روی

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنرهای آیینی، مذهبی ایام سوگواری محرم در فضای شهری پایتخت و مسیر ویژه برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

مجید قادری، با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، گفت: پایتخت با اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی از جمله جانمایی و نصب المان‌های حجمی با موضوع محرم، نصب تیغه‌های علامت و کتل و همچنین اهتزاز پرچم سیاه و اکران های فرهنگی ویژه در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) آماده برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان از مراسم اربعین است.

وی با بیان اینکه در ۴۰۰ نقطه از فضای شهری پایتخت، اکران‌های فرهنگی ویژه این ایام انجام شده است، افزود: اکران فرهنگی «جانم حسین(ع)» ویژه بدرقه خادمین اربعین همزمان با آغاز آیین پیاده روی کربلای معلی با شعار «مرا دعای شهیدی به کربلا برده است» انجام شد و همچنین با نزدیک شدن به روز اربعین پویش فرهنگی «لشکرحسین(ع)» اینبار جاماندگان از مراسم باشکوه اربعین حسینی را از میدان آیینی امام حسین(ع) تا قبله تهران بدرقه می کند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از رونمایی یادمان شیرخواره کربلاء حضرت علی اصغر(ع) در میدان شهر ری خبر داد و گفت: این اثر حجمی از جنس فایبرگلاس و به ارتفاع ۲ مترو چهل سانتی‌متر است.

به گفته قادری، در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی طاق نصرت‌های مزین به تصاویر شهدا، نمایی از ضریح امام حسین(ع) همراه‌ با نوحه‌های عاشورایی جانمایی و نصب شده‌اند که رنگ و بوی اربعینی به مسیر بخشیده است.

معاون سازمان زیباسازی با بیان اینکه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان بیش از ۶۰۰ تیغه علامت و کتل نصب شده است، گفت: اهتزاز ۱۰ نما پرچم و هزاران پرچم سیاه یا حسین(ع)، جانمایی و نصب سرویس بهداشتی در شهرری، همچنین استقرار رادیو اربعین در میادین شهر و نقاط شهری از جمله؛ فرودگاه امام خمینی(ره)، میدان شهدا و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی در ایام اربعین حسینی پایتخت است.

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

میادین و بازارهای میوه و تره بار روز اربعین تعطیل است

فردا (چهارشنبه) مصادف با اربعین حسینی همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است.

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اعلام کرد: فردا (چهارشنبه) همزمان با اربعین حسینی سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است. گفتنی است، شهروندان می توانند مایحتاج خود را امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه از میادین و بازارهای میوه و تره بار تهیه کنند.

همچنین روابط عمومی شرکت شهروند با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اعلام کرد: به مناسبت برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در روز چهارشنبه پانزدهم شهریورماه، تمامی شعب فروشگاهی شهروند در این روز از ساعت ۱۴ آماده خدمات‌رسانی به مشتریان است.

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

باغ راه فاطمه زهرا (س) در مرحله پایانی

شهردار منطقه ۱۸ تهران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) گفت: اجرای این طرح با کمک سازمان نوسازی در حال انجام است و در بهمن امسال افتتاح خواهدشد. طول طرح ۹ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است طرحی که شامل ابنیه فرهنگی، پل و دیگر مستحدثات می شود.

محمد جوادی خسروی درباره شن چاله‌های منطقه ۱۸ نیز گفت: این شن چاله ها به وسعت ۲۰۰ هکتار هستند که درباره بخش مربوط به نهادهای حاکمیتی، توافق انجام شده و در خصوص ۱۰۰ هکتار مربوط به شرکت ها نیز سعی می کنیم همین مدل را با این شرکت ها پیش ببریم.

به گفته وی، واگذاری این شن چاله ها به شهرداری بعد از چهار دهه در حال انجام است که بر اساس آن ۲۰۰ هکتار زمین مستعد برای کاربری های مناسب در اختیار قرار می گیرد که واگذاری ۱۰۰ هکتار آن انجام‌شده است. همچنین مرحله بعد درباره این شن چاله ها این است که طرح آن را به مسابقه بگذارند تا در نهایت مجموعه های فرهنگی و ورزشی در آن اجرا شود.

شهردار منطقه ۱۸ درباره آخرین وضعیت طرح شهید بروجردی گفت: مرحله نخست طرح شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در ایام ربیع افتتاح می شود و سعی می کنیم که فاز دوم آن نیز از میدان جانبازان تا یادگار امام(ره) تا آخر سال به بهره برداری برسد البته امکان تاخیر کوتاه در افتتاح مرحله دوم وجود دارد زیرا رفع معارضات ملکی و تاسیساتی زمانبر است اما با این حال این مسأله نیز ظرف چند ماه، به طور کلی تعیین تکلیف می شود.

شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره تاثیر ترافیکی این طرح توضیح داد: این طرح به تعبیری اتوبان امام علی(ع) غرب تهران و در حقیقت اتوبان شمالی-جنوبی است که دسترسی از آزادگان تا یادگار امام(ره) را فراهم می کند، به ویژه برای بازار آهن دسترسی ها فراهم و این بازار از دسترسی های محلی خارج می شود.

به گفته وی؛ آسفالت ریزی بالغ بر ۸۰ هزار تن در ۶ ماه اخیر از مهمترین اقدامات انجام شده در منطقه ۱۸ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha