۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 817
کد خبر: 85220782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق تدوین شد

تهران- ایرنا- برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق به همت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی تدوین شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق توسط پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به عنوان کارفرما تهیه شد.

این برنامه به دنبال حفظ زیست بوم های طبیعی و احیای زیست بوم های تخریب شده همزمان با تامین نیازهای جوامع انسانی است. بنابراین به عنوان یک روش نوین علمی و عملی نقش موثری در بهبود وضعیت تالاب های کشور ایفا می کند. از آنجا که تدوین این برنامه مدیریتی از ابتدا با مشارکت و همکاری تمامی ذی نفعان تهیه می شود، می تواند متضمن پایداری و دوام اجرای این برنامه باشد.

برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق تدوین شد

در این برنامه در اولین قدم پس از شناسایی تمام ظرفیت ها و پتانسیل های تالاب بوجاق، تهدیدات و مشکلات آن بررسی، سپس با توجه به منفعت تمام دست اندرکاران چشم انداز و هدف نهایی این برنامه مدیریت ترسیم می شود.

در کارگاه های ۱۲ و ۱۳ شهریور که در مجتمع آموزشی و پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، به تدوین اقدامات اولویت دار و ساختارهای سازمانی برنامه پرداخته و در انتها پهنه بندی حساسیت تالاب بوجاق به صورت خروجی نقشه ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha