بیماری "آنفلوآنزای فوق حاد" پرندگان در لرستان مشاهده نشده است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از "آنفلوآنزای فوق حاد" پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

"مصطفی زبردست" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری "آنفلوآنزای فوق حاد" پرندگان در این استان گزارش نشده اما به دلیل آغاز کوچ پرندگان و فصل پاییز راهکارهای مقابله ای و پیشگیری با این بیماری در دستور این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های اصلی انتقال "آنفلوآنزای فوق حاد" پرندگان از طریق پرندگان مهاجر است، اظهار داشت: هشدارهای لازم در این راستا به مرغداری ها و هم استانی ها داده شده و انتظار می رود هرگونه تلفات غیرعادی بلافاصله به این اداره کل گزارش داده شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه طی چند سال اخیر هیچ موردی از این بیماری در استان ثبت نشده است، ادامه داد: اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه توسط تیم های نظارتی این اداره کل در حال انجام و مسائل مورد نیاز نیز به مرغداران و فعالان این حوزه اطلاع رسانی شده است.

زبردست یادآور شد: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی در استان در حال انجام است و در این راستا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی در استان، به‌ صورت رایگان علیه بیماری‌ها ایمن‌ می‌شوند.

وی اظهار داشت: باتوجه‌ به نقش و جایگاه طیور بومی در اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایری، همچنین در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی بومی و کاهش حجم ویروس وحشی در چرخش، اداره کل دامپزشکی لرستان این طرح در سطح واحدهای روستایی و عشایری در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha