۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85220957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدابیر ترافیکی و خدماتی "روز اربعین" در اصفهان اعمال می‌شود

اصفهان–ایرنا- همایش مردمی پیاده‌روی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) تحت عنوان "جاماندگان اربعین حسینی" فردا(چهارشنبه) با اتخاذ تدابیر ترافیکی و ارائه خدمات لازم به عزارداران در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مُحبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فردا بصورت خانوادگی و با پای پیاده از منازل، مساجد و حسینیه‌ها به سمت گلستان شهدا ی شهر اصفهان حرکت می‌کنند.

بنا به اعلام ستاد مردمی مراسم پیاده‌روی اربعین در اصفهان، مسیرهای مُنتهی به گلستان شهدا از مبدأ چهارراه نورباران، میدان فیض و میدان آزادی برای برپایی موکب‌ها در نظر گرفته شده است.
به این منظور در گلستان شهدا از طلوع تا اذان ظهر، هر یک ساعت، ویژه‌برنامه سخنرانی به همراه قرائت زیارت اربعین و مداحی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از ساعت هفت صبح روز اربعین در محدوده خیابان‌های مُنتهی به گلستان شهدا شامل میدان احمدآباد، بزرگمهر و آزادی به سمت خیابان سجاد، میدان شهید لاوی و میدان بسیج، چهارراه نورباران و تقاطع مشتاق - حمزه و شمال میدان خواجو به سمت میدان بزرگمهر، محدوده پل غدیر به سمت چهارراه آبشار، چهارراه فرایبورگ و میدان فیض به سمت میدان بسیج، خروجی بزرگراه شهید همت به سمت میدان شهید لاوی و تمام خیابان‌های منتهی به خیابان امام سجاد(ع) محدودیت‌های مقطعی برای تردد خودروها اعمال خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: توقف وسایط نقلیه مقابل گلستان شهدا از ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۱۵ شهریور در هر دو مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اصفهان در خیابان‌های اصلی سایر شهرهای استان نیز بمنظور پوشش ترافیکی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین و رفاه حال عزاداران حسینی(ع)، محدودیت‌های مقطعی برای تردد خودروها اعمال می‌شود که از رانندگان درخواست می‌شود در زمان اعمال محدودیت از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

همچنین بر اساس گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان،۲۶ ویژه برنامه راهپیمایی اربعین در مراکز شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی افزود: ۴۵۲ موکب‌ شهری در استان اصفهان برای میزبانی از راهپیمایان جاماندگان اربعین دایر خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه در زمان حاضر ۶۴ موکب در ورودی و خروجی شهرهای اصفهان در حال ارائه خدمات به زائرانی عبوری از مناطق استان هستند، گفت: این خدمت‌رسانی تا پایان راهپیمایی عظیم اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: فردا ۸۵ مُبلغ برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران در موکب‌های شهری حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اجرای طرح "محله اربعینی" در استان اصفهان نیز گفت: یک هزار و ۹۰۶ محله در استان در روز اربعین این طرح را اجرا می‌کنند.

فردا(چهارشنبه)۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha