۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85221007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون ۶ هزار نوبت دام‌های دزفول علیه بیماری‌های واگیردار

دزفول-ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به برگزاری دومین اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای کم برخوردار بخش سردشت این شهرستان گفت: واکسیناسیون بیش از ۶ هزار نوبت دام در دزفول علیه بیماری‌های واگیردار انجام شد.

محسن ورجاوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرناافزود: این اردوی جهادی متشکل از ۶ اکیپ دامپزشکی دزفول با همکاری بخشدار سردشت، بخش خصوصی و نهادهای مرتبط در روستاهای ماهوربرنجی سفلی، ماهور برنجی علیا و میدان به مدت یک روز برگزار شد.
وی ادامه داد: واکسیناسیون رایگان بیش از ۶ هزار نوبت سر دام در این اردوی جهادی دامپزشکی بر علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز در جمعیت دام سنگین و سبک به همراه واکسینه کردن سگ‌های گله بر علیه بیماری هاری انجام شد.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول بیان کرد: در این اردوی جهادی، نسبت به انجام معاینه و ویزیت رایگان دام‌ها و برگزاری کلاس ترویجی تب کریمه کنگو و هاری اقدام شد.
وی با اشاره به نقش کنه‌ها و انگل‌های خارجی دام در شیوع بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان افزود: افزون بر ۲۰ هزار مترمربع اماکن دامی و بیش از ۶ هزار راس دام سبک سم پاشی شدند.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: این اردوی جهادی دومین اردوی جهادی دامپزشکی در سال جاری در شهرستان بود که با هدف کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، بهبود تولیدات دامی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی به صورت ضربتی و در کمترین زمان ممکن در مناطق هدف برگزار شد.

به گزارش ایرنا فاز هشتم واکسیناسیون نیوکاسل خوراکی ویژه طیور شهرستان دزفول نیز اخیرا پایان یافت و افزون بر ۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای بر علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha