۱۲ حلقه چاه‌ صنعتی در شهرستان کوثر به کنتور هوشمند مجهز شد

اردبیل-ایرنا-رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۲ حلقه چاه صنعتی در این شهرستان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده است.

محمد بزانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی و کنترل میزان برداشت از چاه‌های مجاز، طی سال‌های اخیر ۸۰ حلقه چاه مجاز در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی کوثر به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده است.

وی اضافه کرد: نصب کنتور بر روی تمامی چاه‌های برقی کشاورزی شهرستان در دستور کار است و مصمم هستیم امسال تمامی چاه‌های برقی به کنتور هوشمند مجهز شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر با اشاره به انسداد چاه‌های غیر مجاز شهرستان کوثر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده و چهار حلقه چاه غیرمجاز دیگر هم شناسایی شده که بزودی مسدود خواهد شد.

سند مالکیت ۹۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های کوثر اخذ شد

بزانه همچنین درباره لایروبی رودخانه‌های شهرستان کوثر گفت: طی ماه‌های اخیر یک کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان لایروبی و آزادسازی شده و عملیات لایروبی یک کیلومتر دیگر هم در دست اقدام است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر از اخذ سند مالکیت برای ۹۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه این شهرستان در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری اداره حقوقی شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تمامی رودخانه‌های شهرستان سند مالکیت صادر شود.

شهرستان کوثر در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha