عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است

کرمانشاه- ایرنا- زوار اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین امسال با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در کربلای معلی معتقدند عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مرز خسروی؛ زوار در بازگشت از مراسم اربعین از حیرت و شگفتی خود از این همه شکوه و حضور میلیونی زائران در حرم اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و پذیرایی عراقی ها از زوار؛ به خبرنگار ایرنا گفتند که تنها عشق به حسین (ع) است که می تواند چنین حضور میلیونی را هر ساله رقم بزند.

«محمد» در بازگشت از مراسم اربعین به تجربه شیرین و لذت بخش خود در این سفر اشاره می کند و می گوید؛ مسیر نجف تا کربلا را به همراه ۶ نفراز دوستان به عشق امام حسین (ع) با پای پیاده رفتم.

این زائر آذری زبان در ادامه تاول های پای خود را در این پیاده رویی اربعین نشان داد و گفت: چون عشق به امام حسین (ع) دارم پیاده رویی برای زیارت و مرقد امام حسین (ع) اصلا برام سخت نبود و لذت خاص خودش را نیز داشت.

وی به حضور هزاران زائر اربعین در مسیر نجف تا کربلا اشاره می کند و می گوید: در این سفر همه به هم کمک می کردند، یکی به دیگری آب می داد، یکی دیگر جا و مکان، یکی غذا و یکی کفش واقعا اگر ما این فرهنگ عاشورایی و اربعین در جامعه مان جاری می کردیم، کشورمان، شهرمان و جامعه مان بهشت می شد و هیچ مشکلی نداشتیم.

محمد همچنین به پذیرایی بسیار خوب و به یادماندنی مردم عراق در مسیرهای زیارتی زوار اربعین اشاره کرد و افزود: در این سفر هیچ کس بی آب و غذا نمی ماند؛ زیرا مردم عراق اعم از شیعه و سنی معتقدند خدمت به زوار خدمت به امام حسین (ع) است و به زوار حتی از خانواده خودشان بیشتر خدمت و پذیرایی می کنند.

عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است

وی تعریف می کند؛ زمانی که به کربلا رسیدیم، یک مرد عراقی با اصرار و خواهش از من و دوستانم خواست مهمانش شویم و با وجودی که خانه کاه گلی داشت اما یک اتاق پذیرایی بسیار شیک و مجلل با کاشی و سرامیک برای پذایریی از زوار امام حسین (ع) مهیا کرده بود و تمام قامت خود و خانواده اش با انواع غذا، میوه و چای از ما پذیرایی کردند.

محمد در پایان با اشاره به حال هوای معنوی حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوافضل العباس (ع) در هنگام زیارت گفت: آدم از این همه حضور در یکجا و مکان به یاد قیامت می افتاد، که همه در پیشگاه خداوند حاضر می شوند.

امام حسین (ع) مانند نور همه را دور خودش جمع کرده است

فاطمه زائر کرجی که همراه خانواده اش در حال بازگشت از مرز خسروی به سمت قصرشیرین بود، نیز به خبرنگار ایرنا؛ گفت: چند سال پیش در ایام اربعین پسر خرسالم یهو آنقدر بی حال و مریض شد که به دور از جانش فکر می کردم مرده است، با دست پاچگی و بیقراری تمام در راه درمانگاه وقتی هیچ راهی برای من نمانده بود او را نذر امام حسین (ع) کردم وقتی پسرم را تحویل دکتر دادم، بعد از چند دقیقه دکتر زمانی که در حال گریه و زاری و توسل بودم گفت: خانم بچه شما که مریض نیست حالش خوب است و هیچ مشکلی ندارد و من این معجزه را از امام حسین دیدم به همین خاطر هرسال سعی می کنم به زیارتش بیایم.

فاطمه که با پسر و همسرش راه نجف و کربلا را در ۶ شبانه روز پیاده طی کرده بود؛ با اشاره به خیل عظیم حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر کربلا؛ گفت: در این مراسم امام حسین (ع) واقعا به مانند نوری هم را دور خودش جمع کرده بود.

وی شرایط و امکانات را برای پذیرایی زوار اربعین در ایران و کشور عراق را بسیار خوب توصیف کرد و بیان کر: برای برگزاری این مراسم باشکوه و دیدنی همه چیز دست به دست هم داده و مهیا شده بود.

به گفته فاطمه فقط عشق به امام حسین (ع) او را در این راه آورده و همه زندگی خودش حاضر فدای امام حسین (ع) کند.

عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است

عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است

مردم کربلا خدمت به زوار را خدمت به امام حسین(ع) می دانند

سعید زائر امام حسین (ع) در هنگام بازگشت از زیارت اربعین از مرز خسروی به خبرنگار ایرنا؛ گفت: مردم کربلا واقعا در پذیرایی از زوار اربعین سنگ تمام گذاشتند، خودشان و خانواده شان غذا نمی خوردند تا زوار گرسنه نمانند و این را من در هیچ جای ایران در مهمانی ها ندیدیم.

وی گفت: حتی مردم اهل تسنن عراق نیز برای پذیرایی از زوار امام حسین( ع) با هم رقابت می کردند و نذر خودشان در خدمت به امام حسین (ع) و پیغمبر (ص) را خدمت به زوار اربعین می دیدند.

سعید در ادامه از استقبال گرم و پر محبت مردم عراق اعم از غنی و فقیر، سنی و شیعه، نسبت به زوار اربعین اشاره می کند ومی گوید: در مراسم اربعین جو و فضای پر از معنویت آنچنان حاکم است که همه در هیاهوی انجام کارهای خوبند و آدم خود به خود دوست دارد که کار خوب انجام بدهد و همدیگر را احترام و تکریم کنند.

عشق به امام حسین (ع) مانند نوری همه را در یک نقطه گردهم آورده است

به گفته این زائر اباعبدالله الحسین (ع)؛ در مراسم اربعین همه در یک محیط مطهر و پاک مشغول انجام کار هستند، انگار نوری آنجا بود که همه را به سمت خودش هدایت می کرد.

سعید یکی از خاطرات جالب حضور در حرم امام حسین (ع) این می داند، وقتی آنجا هستی و می خواهید برای کسی از اقوام؛ دوستان و آشناییان دعا کنید، نفر بعد، خود به خود توی ذهن آدم به نوبت می آیند و از تو تقاضای دعا دارند انگار می گویند نایب زیاره ماهم باشید.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha