از ارایه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در فارس تا افتتاح خوابگاه دانشجویان ابن سینا

شیراز-ایرنا-مدیران درمانی فارس از افتتاح خوابگاه دانشجویان و دستیاران پزشکی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا و همچنین ارایه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی فارس در ۲ سال گذشته خبردادند.

مدیر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ارایه ۳۳ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۸۰۳ خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان ها، مراکز درمانی دولتی تحت پوشش و آزمایشگاه مرجع معاونت درمان دانشگاه خبر داد.

سهند محمدزاده روز سه‌شنبه با اشاره به خدمت رسانی حدود ۳۳۰ آزمایشگاه فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در دو سال گذشته حدود هزار بازدید نظارتی از آزمایشگاه های تشخیص طبی شهر شیراز انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین در بازه زمانی دو سال گذشته، ۶ آزمایشگاه ناباروری IUI و IVFدر ۶ شهرستان داراب، فیروزآباد، آباده، نورآباد ممسنی، لامرد و اقلید راه اندازی شده است.

محمدزاده، راه اندازی «موبایل لب» شامل تخصیص یک دستگاه اتوبوس به همراه تجهیزات و سکوبندی و طراحی داخلی با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در اردوهای جهادی و بحران ها را از دیگر اقدامات مجموعه معاونت درمان در حوزه امور آزمایشگاه ها برشمرد.

مدیر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان، از برگزاری ۱۱ دوره بازآموزی تخصصی کارشناسان آزمایشگاه ها در زمینه بانک خون، هماتولوژی و کنترل کیفیت در آزمایشگاه ها خبر داد.

صدور ۳۱۴ مجوز کسب و کار آزمایشگاهی و راه اندازی برنامه ارزیابی خارجی در آزمایشگاه و طراحی نرم افزار و ایجاد شبکه آزمایشگاهی پزشکی و راه اندازی آزمایشگاه های مرکزی؛ از دیگر طرح های در دست اقدام این مدیریت است که دکتر محمدزاده به آنها اشاره کرد.

افتتاح خوابگاه دانشجویان و دستیاران پزشکی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا

با حضور استاندار فارس، جمعی از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خوابگاه دانشجویان و دستیاران پزشکی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا افتتاح شد.

رییس مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا در این باره گفت: خوابگاه دانشجویان و دستیاران پزشکی این مرکز، در زیربنایی به مساحت ۱۱۰ متر مربع، دارای ۶ اتاق و ۱۱ تخت بنا شده است.

ابراهیم مقیمی افزود: برای بازسازی و تجهیز این خوابگاه بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس و هیات همراه در حاشیه این آیین بهره برداری از بخش های مختلف این مرکز آموزشی درمانی بازدید کردند.

مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا با تعداد ۲۳۱ تخت فعال، دارای ۸ بخش بستری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha