آزادسازی ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی و جمع آوری ۲۰تُن زباله از اسلامشهر

اسلامشهر - ایرنا - ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی اسلامشهر که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بود، رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ۱۵ هکتار در راستای حفظ کاربری زمین های کشاورزی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز توسط اداره پیشگیری و رفع تخلفات ساختمانی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر و با اخذ دستورات قضایی از دادستان شهرستان اسلامشهر و حوزه قضایی بخش چهاردانگه طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین زراعی رفع تصرف شد.

براساس این گزارش تعداد ۱۸ مورد بنا حکم قطعی و جمع آوری تعداد ۲۵ مورد تبصره با حضور جهاد کشاورزی، بخشداری و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک زمین کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

آزادسازی ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی و جمع آوری ۲۰تُن زباله از اسلامشهر

از سوی دیگر از شهرداری اسلامشهر خبر می رسد که بیش از ۲۰ تن زباله از کانال عرضی خیابان مدنی توسط نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری جمع آوری شد.

عملیات لایروبی کانال عرضی خیابان مدنی توسط حوزه معاونت خدمات شهری به طول ۵۰ متر انجام و بیش از ۲۰ تن زباله از داخل کانال جمع آوری شد و این در شرایطی است که این کانال در ماه گذشته هم لایروبی اساسی شده بود.

علت مسدود شدن بیشتر کانالها و جوی های سطح شهر مواد پلاستیکی بلااستفاده و زباله های رها شده توسط شهروندان است و مدیریت شهری اسلامشهر از شهروندان درخواست داشته که از انداختن و ریختن زباله در جوی ها و کانالهای سطح شهر بطور جداً پرهیز کنند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha