۲۵۳ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی در خراسان رضوی ثبت نام کردند

مشهد- ایرنا- مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از محرم امسال ماه در سامانه سماح آغاز شده است و تا سیزدهم شهریور ماه ۲۵۳ هزار نفر برای زیارت اربعین حسینی در این استان پیش ثبت نام کرده‌اند.

جواد شاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد متقاضی زیارت اربعین حسینی، حدود ۲۰۵ هزار نفر از شهر مشهد و بقیه از سایر شهرستان های استان هستند.

وی اضافه کرد: پیش ثبت‌نام شرکت در پیاده روی اربعین حسینی، از محرم امسال شروع شده است و امروز پایان خواهد یافت.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: با توجه به این که نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد ضرورت دارد متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

شاد افزود: توصیه می شود متقاضیان با توجه به گرمای شدید در عراق امکانات و وسایل موردنیاز خود را مدنظر قرار دهند و اگر بیماری خاصی دارند پروتکل‌های آن را رعایت کنند و داروهای خود را همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه ای و مزمن(ریوی، قلبی، عصبی، کلیوی، کبدی)، افراد دارای فشار خون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که در حال طی دوران شیمی درمانی هستند حتی الامکان از ثبت نام و تشرف به زیارت اربعین خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha