۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85221186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصت ارسال ایده‌های "امنیت اطلاعات" به رویداد "نو افتا" در اصفهان، مهر امسال است

اصفهان-ایرنا-دبیر هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) از برگزاری رویداد موسوم به "ایده‌های نو اَفتا" در این جشنواره خبر داد و گفت: فرصت ارسال طرح های نوآورانه به این رویداد، پایان مهر امسال است.

به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) خرداد امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و با برگزاری چند رویداد و مسابقه تا اسفند سالجاری ادامه خواهد داشت.

علی فانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "نو افتا" یکی از مجموعه رویدادهای هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات است که با هدف پرورش ایده‌های نو در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و آشنایی سرمایه‌گذاران و فعالان این صنعت با ایده های برتر برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: آبان امسال بررسی و داوری ایده‌های رسیده به دبیرخانه رویداد "نو افتا " انجام و طرح های برگزیده به‌منظور جذب برخورداری از حمایت های معنوی و مادی معرفی و با راهنمایی مربیان جشنواره تکمیل می‌شود.

فانیان با اشاره به اینکه این رویداد در چهار سطح دانش، پیدایش، رویش و گسترش برگزار می شود، توضیح داد: سطح "دانش" بمنظور حمایت از پژوهشگران تحصیلات تکمیلی است و آنها می توانند پایان‌نامه‌های خود را در باره امنیت اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از پایان‌نامه‌های مُنتخب تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال حمایت مالی می شود، اضافه کرد: برگزیدگان این بخش باید در مراسم اختتامیه جشنواره "افتا"، نتایج نهایی کار تحقیقاتی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در سطح دوم یعنی "پیدایش" از ایده‌های دانشجویی حمایت می شود، خاطرنشان کرد: در این بخش گروه های دانشجویی با حداکثر چهار نفر عضو می توانند ایده‌های خود را ارائه دهند که از بین آنها ایده‌های برترِ دارای چشم‌انداز مناسب برای سرمایه‌گذاری انتخاب می شود و مورد حمایت فکری و مالی قرار می گیرد.

فانیان با بیان‌اینکه مجموعه حمایت مالی در نظر گرفته شده برای سطح پیدایش، ۱۲ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از بخش مذکور این است که تیم های دانشجویی بتوانند نمونه اولیه ایده خود را با حمایت صورت گرفته در مراسم اختتامیه جشنواره ارائه دهند.
دبیر جشنواره ملی افتا در باره سطح "رویش" نیز گفت: در این بخش تیم های دانشجویی فناورانه یا شرکت‌های نوپا می‌توانند نمونه اولیه از ایده خود را ارائه دهند، که پس از بررسی و داوری ایده‌های رسیده، برترین آنها انتخاب و از هر یک از آنها تا سقف ۱۵ میلیارد ریال حمایت مالی می شود.

فانیان، هدف از سطح رویش را حمایت از ایده‌پردازان برای رساندن طرح آنها به مرحله "نیمه صنعتی" معرفی و اضافه کرد: مُنتخبین این سطح نیز باید نمونه نیمه صنعتی ایده خود را در مراسم اختتامیه جشنواره ارائه دهند.
وی سطح "گسترش" را نیز بخشی برای حمایت گسترده از کسب‌وکارهای نیازمند سرمایه دانست و توضیح داد: در این سطح شرکت‌های دارنده تولیدات نیمه صنعتی در زمینه امنیت اطلاعات می توانند آنها را پیشنهاد دهند که در صورت برگزیده شدن، مورد حمایت مالی از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال قرار می گیرند تا بتوانند ایده خود را به تولید صنعتی و انبوه برسانند.

فانیان یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره هشتم افتا را برگزاری کارگاه‌های آموزشی توصیف کرد و گفت: ۱۱ عنوان کارگاه فنی و تخصصی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات در این جشنواره تعریف که تاکنون چهار کارگاه برگزار شده است و سایر کارگاه‌ها تا پایان مهر امسال برگزار می شوند.

وی، مسابقه ملی موسوم به"فتح پرچم" را نیز یکی دیگر از برنامه‌های این جشنواره خواند و افزود: به احتمال زیاد این مسابقه، آذر امسال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه که بصورت غیرحضوری و از راه دور برگزار می‌شود، چالش‌هایی در زمینه امنیت اطلاعات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می گیرد تا مهارت‌های آنها ارزیابی شود.

به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با شعار "با هم در زیست بوم امنیت سایبری" برگزار می شود.

این رویداد توسط مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت شبکه های رایانه‌ای) دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت فولاد مبارکه برگزار می شود و شامل مسابقات، کارگاه‌ها، همایش‌های تخصصی و نمایشگاه‌های جانبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha