زائران از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

قصرشیرین- ایرنا- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به نا ایمن بودن حاشیه و شانه راه ها برای استراحت و خوابیدن، زائران اربعین از توقف در این مکان‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز سه‌شنبه در جمه خبرنگاران افزود: شانه راه بخشی از بدنه راه است که در ۲ طرف خط‌های عبور رفت و برگشت قرار داشته و برای توقف اضطراری ‌وسایل نقلیه به کار می‌رود.

وی اظهار کرد: در سوانح پیش آمده، وسایل نقلیه ای که به هر دلیل از مسیر اصلی خارج شده اند پس از ورود به شانه و حاشیه راه با خودروهای متوقف و سرنشینان آن ها برخورد و خسارات و صدمات شدیدی وارد کرده اند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: این سوانح در شب ها به علت تاریکی هوا و عدم دید کافی رانندگان با شدت بیشتری اتفاق افتاده و به همین علت جان زائرانی که مبادرت به توقف و استراحت و خوابیدن در حاشیه و شانه راه ها می نمایند در خطر است.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: زائران در هنگام خستگی و نیاز به خوابیدن، باید در محل های امن مانند موکب ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توقف و استراحت نمایند و در مدت توقف از نزدیک شدن کودکان و افراد کهن سال به جاده جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: هرگونه توقف غیرضروری در حاشیه و شانه راه ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، باید با نصب علایم هشدار دهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کرده و در غیر این صورت از توقف خودداری شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha