۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85221374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هیات صلح در کردستان فعال شد

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵
کد خبر: 85221374
۲۰ هیات صلح در کردستان فعال شد

سنندج- ایرنا- هیأت صلح روستای آساوله سنندج با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان راه‌اندازی شد و تعداد این هیات‌ها در استان به ۲۰ مورد رسید.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان عصر سه شنبه در در مراسم آغاز به کار بیستمین هیأت صلح استان در روستای آساوله سنندج اظهار کرد: روستای آساوله در حاشیه شهر سنندج قرار دارد و دارای جمعیتی در حدود ۱۳ هزار نفر بوده که متاسفانه از آسیب های اجتماعی بسیاری رنج می برد.

بهادر اسدی با تاکید براینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه اندازی دفاتر هیأت ‌های صلح است، افزود: با افتتاح این دفتر ، تاکنون ۲۰ هیأت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع و رجوع مشکلات حقوقی مردم در کاهش اختلافات بسیار موثر است، ادامه داد: براساس شیوه نامه مصوب، هیأت صلح سه نفر عضو دارد که یک نفر از آنها علی البدل است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان بادآور شد: سال گذشته بیش از سه هزار پرونده توسط صلح یاران این هیأت‌ها ، به مصالحه و سازش ختم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha