۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۴۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85221534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: سازمان شانگهای سکویی برای پایه‌گذاری حقوق بین‌الملل است

تهران- ایرنا- کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری روسیه گفت که سازمان همکاری شانگهای (SCO) سکوی مهمی برای پایه‌گذاری حقوق بین‌الملل است و نهادهای فعلی جهانی دچار بحران هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وی سه‌شنبه خاطرنشان کرد: ما باید فعالیت‌های خود و وزارتخانه‌های دفاع را بهبود ببخشیم و در بخش‌های قانونگزاری از بهترین رویکردها استفاده کنیم.

چویچنکو تاکید کرد: هدف سازمان همکاری شانگهای ایجاد «جامعه‌ای با سرنوشت مشترک» است که این معنایی عمیق و به نظر من مقدس است. به همین دلیل ما باید روابط و قانونگزاری‌های خود در سطح بین‌المللی را به مرحله جدیدی ارتقا دهیم.

وی که در دهمین نشست وزرای سازمان همکاری شانگهای در چین سخن می‌گفت از فراموش شدن برخی اصول اساسی که بعد از جنگ جهانی دوم پایه‌گذاری شده بودند، ابراز تاسف کرد.

وزیر دادگستری روسیه در تشریح این اصول اساسی گفت: اولین مورد، اصل برابری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها و اصل استقلال و حاکمیت آنهاست.

چویچنکو افزود: عدالت و دادگستری تا به امروز بخش زیادی از همکاری‌های بین‌المللی را شامل شده است زیرا عدالت درباره مردم است. نهادهای قضایی در روسیه ،و چین و سایر کشورهای عضو سازمان شانگهای خدمات اجتماعی و خدمات زیاد دیگری به مردم ارائه کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha