راهپیمایی دلدادگان حسینی و نوای نینوایی روح‌بخش دارالمرحمه سمنان

سمنان - ایرنا - مردم دیار دارالمرحمه سمنان همزمان با اربعین حسینی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش به صورت نمادین و در حسرت زیارت حرم مطهر علمدار کربلا راهپیمایی دلدادگان حسینی در نقاط مختلف استان برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز چهارشنبه پانزدهم شهریور اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم استان سمنان به صورت خودجوش همچنون دیگر نقاط کشور با برگزاری راهپیمایی در اربعین حسینی عزاداری کردند.

بسیاری از عزاداران حسینی سعادت داشتند در اربعین شهیدان نینوا در این سرزمین حضور یابند و کربلایی شوند، دلدادگان هم که به هر دلیلی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا قسمتشان نشد، بر پایه باور و اعتقاد قلبی در راهپیمایی بازماندگان اربعین حسینی شرکت کردند.

نوای نینوایی روح‌بخش کوی و برزن دارالمرحمه سمنان

بیش از ۲۰۰ موکب پذیرایی که بیشتر آنها مردمی و خودجوش هستند در آیین راهپیمایی بازماندگان اربعین حسینی در استان سمنان برای پذیرایی از عزاداران در مسیرها فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در این زمینه گفت: ۱۸ نقطه استان سمنان راهپیمایی بازماندگان اربعین حسینی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی افزود: پیاده‌روی دلدادگان اربعین در سمنان ساعت هشت از میدان امام علی(ع) به سمت مصلای این شهر و در شاهرود ساعت هفت صبح از سه راه مجن تا امامزاده سید ابوالقاسم بسطام برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: پیاده‌روی دلدادگان اربعین در دامغان ساعت هفت صبح از مسیر گلزار شهدای گمنام پارک دانشجو (جاده کمربندی) تا آستان امامزادگان جعفر و محمد(ع) و در گرمسار ساعت ۹ صبح از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل(ع) در حال برگزاری است.

عبداللهی با اشاره به پیاده‌روی دلدادگان اربعین در میامی ساعت ۱۰ صبح از میدان عاشورا گلزار شهدا، ادامه داد: در مهدیشهر این آیین ساعت ۱۰ صبح از میدان ولیعصر(عج) تا گلزار شهدای گمنام ودر سرخه ساعت هفت صبح از میدان آزادی تا امامزادگان لاسجرد و همچنین در آرادان ساعت ۱۰ صبح از گلزار شهدا تا امامزاده شاه سلطان نظر با حضور دلدادگان حسینی رقم خورد.

مردم سوگوار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) در استان سمنان همچنین در حسینیه ها، تکایا و مساجد با برپایی مجالس مرثیه سرایی، روضه خوانی و سینه زنی در سوک مظلومیت سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

در این آیین‌ها با مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی، یاد رشادت‌ها و جانفشانی‌های امام حسین (ع) و ۷۲ شهید دشت کربلا گرامی داشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha