۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85221572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی پیاده روی جاماندگان حسینی در لرستان

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85221572
برپایی پیاده روی جاماندگان حسینی در لرستان

خرم آباد- ایرنا- همزمان با فرارسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، همایش پیاده روی جاماندگان حسینی، در شهرهای لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شهر خرم آباد، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از حرم امامزاده زیدبن علی (ع) تا امامزاده عبدالله (ع) خرم‌آباد با حضور مردم ولایت مدار این شهرستان برگزار شد.

در شهر بروجرد نیز این آیین معنوی در حرم امامزاده جعفر (ع) و در سایر شهرهای مختلف استان هم در مسیرهای از قبل مشخص شده با حضور چشمگیر مردم برگزار شد.

پیاده روی جاماندگان حسینی در لرستان برگزار شد

در این آیین معنوی که هرساله برای کسانی که از زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) جامانده اند، برگزار می شود، زائران حسینی با راه اندازی دسته های عزاداری و سینه زنی، عشق و ارادت خود را به یاران اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت به نمایش می گذراند.

پیاده روی جاماندگان حسینی در لرستان برگزار شد

مواکب استان با استقرار در طول مسیرهای همایش پیاده روی، به پذیرایی از زائران حسینی می پردازند و برخی از این مواکب با پخش نواهای مداحی مداحان اهل بیت(ع) از سیستم های صوتی، بر شکوه این آیین باشکوه می افزایند و همزمان با ظهر اربعین حسینی، نماز ظهر اربعین با حضور باشکوه زائران جامانده در حرم امامزادگان مقدس برگزار می شود و در شهرهایی که امامزاده ندارند این آیین معنوی در گلزارهای شهدا و مزار مطهر شهدای گمنام برای دلدادگان حسینی برگزار می گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha