۵۰۰ هزار واحد دامی هرمزگان در اختیار عشایر است

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۵۰۰ هزار واحد دامی این استان در اختیار عشایر است که در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی فعالیت دارند.

عباس مویدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عشایر استان هرمزگان سالانه سه هزار تُن گوشت قرمز تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی بیان کرد: جدای از تولیدات گوشتی و فرآورده‌های لبنی و پروتئینی، عشایر حتی در تولیدات زراعی و باغی هم به کمک استان آمده‌اند؛ به گونه‌ای که در تولید بیش از ۲۵ هزار تُن محصول در حوزه باغی و ۱۶ هزار تُن در حوزه زراعی به استان کمک می‌کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر با جمعیتی افزون بر ۱۵ هزار نفر در این استان مشغول به فعالیت هستند.

مویدی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان برای نخستین بار ثبت سامانه مرکز آمار کشور شده است، ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ خانوار عشایر برون کوچ و ۲ هزار خانوار درون کوچ هستند.

وی گفت: جمعیت عشایر استان هرمزگان در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، پارسیان، سیریک و جاسک به شکل رمه گردان و کوچ رو زندگی می‌کنند.

عشایر قشری مولد هستند که از نظر بُعد اقتصادی تولیدات سالمی دارند و اگر روی عشایر سرمایه‌گذاری شود، چه بسا نتیجه‌های خوبی در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha