۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85221653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان به قدم‌های هزاران نفر از عزاداران حسینی مزین شد

رشت- ایرنا- مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، روز چهارشنبه در رشت و ۱۴ شهرستان دیگر استان برگزار شد و هزاران نفر از اقشار مختلف مردمی با حضور در این مراسم معنوی، نقاط مختلف گیلان را به شور حسینی مزین کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از صبح امروز همزمان با سایر نقاط کشور از جمله در شهرستان رشت مسیر گلزار شهدا تا پیاده‌راه فرهنگی میدان ذهاب (شهرداری) این شهر را طی کردند و یاد شهیدان و اسیران حماسه کربلا را در اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گرامی‌داشتند.

دلباختگان و عاشقان حسینی در طول مسیر پیاده‌روی در قالب دسته‌های عزاداری همراه با نوای مداحان اهل بیت (ع) به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند و ضمن گرامی‌داشت اربعین حسینی در این مراسم معنوی که با حزن و اندوه در گلزار شهیدان رشت برگزار شد، با شهیدان گرانقدر استان گیلان پیمانی دوباره بستند.

سوگواران حاضر در اربعین حسینی که در چند سال گذشته با عنوان جاماندگان اربعین در این مراسم شرکت می‌کنند، در میدان ذهاب (شهرداری) رشت در کنار مراسم مختلف عزاداری همچنین نسبت برگزاری مراسم دعا و از جمله قرائت زیارت اربعین اقدام کردند.

مراسم سوگواری اربعین حضرت امام حسین (ع) و سایر شهدای کربلا در قالب پیاده‌روی جاماندگان اربعین همچنین در شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش، بندر انزلی، تالش، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا و فومن با حضور پرشور عاشوراییان برگزار شد.

جمعی از مردم آستارا نیز امروز صبح بنابر سنتی دیرینه از روبه‌روی مسجد محمد رسول‌الله (ص) و جمعی دیگر از شهر لوندویل به سمت بقعه متبرکه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) در قالب دسته‌های عزاداری حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی کردند.

این مراسم همچنین در آستانه‌اشرفیه با شور و شکوهی قالب توجه برگزار شد، نیز سوگواران حسینی از ۳۶ روستا به سمت بقعه متبرکه آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) در لاهیجان پیاده‌روی کردند و در لنگرود هم مراسم عزاداری اربعین شهیدان کربلا از امام‌زاده آقا سید محمدکیاکلایه به طرف بقعه آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) برگزار شد.

پیاده‌روی عزاداران اربعین در املش هم از روبه‌روی اداره‌کل تبلیغات اسلامی این شهرستان به سمت پیاده‌راه فرهنگی شهرداری و مرکز شهر و در بندر انزلی از بقعه بی‌بی حوریه تا حرم شهدای گمنام در میدان امام خمینی (ره) و در تالش از مسجدهای محله‌ها به سوی گلزار شهیدان گمنام این شهرستان برگزار شد.

شهرستان رضوانشهر از بقعه متبرکه آقاامین السلطان غریبنده به طرف امام‌زاده سید شرف‌الدین، در رودبار از بالابازار به مقصد امام‌زادگان موسی بن جعفر (ع) فیلیده، در رستم‌آباد از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به مقصد امام‌زاده طاهر شمام، در منجیل از مسجد امام زین العابدین (ع) به مقصد مزار شهید گمنام پادگان تک‌آوران دریایی و در لوشان از گلزار شهدای گمنام به مقصد امام‌زاده حنیفه بیورزین نیز شاهد مراسم معنوی جاماندگان اربعین بود.

جاماندگان اربعین در رودسر نیز از روبه‌روی سپاه ناحیه این شهرستان به سوی میدان شهرداری تا مسجد شهدا طالب‌زاده، در سیاهکل تجمع محوری در بقعه سید وارستان، در شفت از میدان انقلاب تا مسجد اباصالح (عج) و گلزار شهدا، صومعه‌سرا از مسجدهای محلی به سوی مسجد جعفری و در فومن از بقعه سیدحمزه نفوت و روستاهای اطراف به طرف بقعه سبزقبا و مزار شهید سیدجواد موسوری شنبه‌بازار پیاده‌روی کردند.

برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در ۷۲ بقعه متبرکه و امام‌زاده شاخص، برپایی ایستگاه‌های نذری و اطعام عزاداران حسینی، برپایی نماز جماعت و خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به شبهه‌ها از دیگر بخش‌های مراسم معنوی اربعین حسینی در نقاط مختلف استان گیلان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha