۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85221658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان خواهان همکاری نزدیک با ایران در حوزه درمان و آموزش پزشکی شد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر بهداشت پاکستان با تاکید بر جایگاه قوی جمهوری اسلامی ایران در بخش بهداشت و نظام مراقبت‌های اولیه، گفت: اسلام آباد مفتخر به روابط نزدیک با تهران و خواهان همکاری‌های نزدیک دو کشور در حوزه درمان، آموزش پزشکی و دارو است.

به ‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت پاکستان، ندیم جان طی دیدار با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت که روابط دو کشور در همه شرایط آزموده شده و تبدیل به یک ارتباط دیرینه و نزدیک شده است.

وی با قدردانی از ایران برای اهدای دستگاه‌های دیالیز برای مردم پاکستان گفت: پاکستان به طور قطع از تجربیات و بهترین شیوه های اتخاذ شده توسط ایران در زمینه مراقبت های اولیه بهداشتی بهره مند خواهد شد.

ندیم جان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از یک نظام قوی در حوزه بهداشت و مراقبت‌های اولیه برخوردار است و این یک فرصت عالی برای پاکستان در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه و استفاده از تجربیات متقابل محسوب می‌شود.

وی گفت: ما به همکاری‌های نزدیک خود در زمینه آموزش پزشکی ادامه خواهیم داد. امنیت بهداشتی همچنان در دستور کار ایران و پاکستان قرار دارد و ما نیاز به همکاری نزدیک برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها داریم.

ندیم جان اظهار داشت: پاکستان تمایل خود را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به موضوع کمبود دارو ابراز کرده و برای این منظور، مقام های ناظر بر سیستم تولید دارو در هر دو کشور باید یک راهبرد جامع را با هدف اطمینان از عرضه بی وقفه داروهای نجات دهنده، طراحی کنند. وی بر تعهد خود برای تقویت بیشتر همکاری های پاکستان و ایران در بخش بهداشت تاکید کرد.

در این دیدار طرفین درباره زمینه های مختلف همکاری در حوزه سلامت بین دو کشور برادر گفت‌وگو و تاکید کردند که ایران و پاکستان از تجربیات یکدیگر در ارائه امکانات بهداشتی بهتر برای مردم خود و محافظت از آنها در برابر بیماری ها بهره‌برداری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های دوجانبه با پاکستان در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، گفت: ایران آماده هرنوع همکاری با کشور دوست و برادر پاکستان و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha