۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85221682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بروجرد برگزار شد

بروجرد - ایرنا - همزمان با اربعین حسینی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بروجرد در یک مسیر ۲ کیلومتری از میدان قیام تا امام زاده جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) از میدان قیام تا امام زاده جعفر(ع) با برگزاری پیاده روی عشق و ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) و شهدای کربلا نشان دادند.

جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار در بروجرد از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه از مناطق مختلف شهرستان و روستاها در این آیین معنوی شرکت کردند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب پیاده هیات‌ مذهبی برای نمایش اوج شور و دلدادگی برای شهدای کربلا و اسرای دشت نینوا، هم‌نوا با عزاداران در کربلای معلی همراه با اشک حسرت از جاماندگی این همایش میلیونی به عزاداری پرداختند.

امام جمعه بروجرد در این آیین گفت: همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نمادی از عاشقی و دلدادگی است.

حجت الاسلام سید علی حسینی به ریشه تاریخی پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین سنت قدیمی شیعیان و یادگاری از امامان معصوم(ع) است که از نجف تا کربلا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همایش پیاده روی جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی نیز در حقیقت جلوه دیگری از عمق عشق و ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان است.

شهرستان بروجرد دارای ۷۰۰ هیات مذهبی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha