۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85221881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی رئیس جمهور به درخواست شماری از مردم درمیان

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85221881
رسیدگی رئیس جمهور به درخواست شماری از مردم درمیان

بیرجند-ایرنا- رئیس جمهور که در سفر به خراسان جنوبی به شهرستان مرزی درمیان سفر کرد پس از سخنرانی در جمع مردم اهل تسنن و تشیع به درخواست شماری از مردم این شهرستان رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حاشیه دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم درمیان، جمعی از شهروندان این شهرستان مشکلات خود را از نزدیک با آیت الله رئیسی مطرح کردند.

رسیدگی به مشکلات کشاورزان از جمله موضوعات مطرح شده بود که رئیس جمهور به فرماندار درمیان دستور داد از طرف دولت این موضوع را بررسی و نتیجه را به رئیس جمهور گزارش کند.

همچنین یکی دیگر از شهروندان مشکلات مالی خود را با رئیس جمهور درمیان گذاشت و آیت الله رئیسی هم برای رفع مشکل وی دستور لازم را صادر کرد.

همزمان با سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان، اقشار مختلف مردم از شیعه و سنی ساعاتی قبل از حضور رئیس دولت سیزدهم خود را به محل دیدار با رئیس دولت مردمی و انقلابی به مسجد محمد رسول‌الله(ص) درمیان رسانده بودند.

حاشیه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان

کنار درب ورودی مسجد محمد رسول‌الله (ص) نیز یک چادر سیاه رنگ عشایر برپاشده بود و سران طوایف مختلف بهلولی، تاجیک و سادات با حضور در چادر برای ملاقات مردمی رییس جمهور حاضر می‌شدند.

حاشیه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان

از ساعت ۱‌۰ به بعد مردم درمیان، وارد مسجد می‌شدند و به مناسبت ایام اربعین صدای مداحی از بلندگو به گوش می‌رسید. گروهی از نوجوانان درمیان نیز یک سرود اربعینی را همخوانی کردند.

همزمان با اذان ظهر، شیعیان و اهل سنت، در مسجد هر کدام طبق مذهب خود نماز جماعت را اقامه کردند.

عقربه ها ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه را نشان می‌داد که رئیس جمهور وارد مسجد شد و با شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد مورد استقبال قرار گرفت.

پیش از سخنان رئیس جمهور امامان جمعه اهل سنت و شیعه شهرستان درمیان، دقایقی را به سخنرانی پرداختند و ضمن تشکر از حضور آیت الله رئیسی در بین مردم و قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در خراسان جنوبی، برخی از نیازهای مردم این منطقه را برشمردند.

سپس رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود که حدود نیم ساعت به طول انجامید بر تکمیل طرح‌های عمرانی و آبرسانی روستایی تاکید کرد. آیت الله رئیسی گفت: در سطح کشور برنامه‌ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا آبرسانی شود و تا امروز سه هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شد که با قوت ادامه دارد.

حاشیه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان

وی افزود: امروز که اعلام شد ۱۰۰ درصد شهرستان درمیان گازرسانی شده، باعث خرسندی است و روستاییان حتی در مناطق کم جمعیت می توانند از گاز استفاده کنند، برای ساخت حدود ۲ هزار مسکن در شهرستان درمیان اقدام شده که نشان می دهد کار با قوت ادامه دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با اربعین حسینی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

وی بدو ورود به فرودگاه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

رئیس جمهور سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

رئیس دولت مردمی در ادامه این سفر یکروزه امروز با بالگرد راهی شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند شد و در مسجد محمد رسول الله(ص) درمیان با مردم اهل تسنن و تشییع این شهرستان دیدار و سخنرانی کرد و در ادامه راهی شهرستان فردوس در ۱۹۵ کیلومتری شمال غربی بیرجند شد.

نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب در بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha