در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی چه گذشت + فیلم

تهران - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان خراسان جنوبی دستور عملیات اجرایی طرح احداث راه‌آهن بیرجند را صادر کرد و پس از حضور در پیاده روی جاماندگان اربعین، در بین مردم این استان به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاس ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور روز چهارشنبه و همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، در سومین سفر خود به خراسان جنوبی وارد شهر بیرجند شد.

رییس جمهور پیش از این در ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و ۲۴ آذرماه سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرده بود.

طرح احداث راه آهن بیرجند صادر شد

پس از استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان از رییس جمهور در فرودگاه بیرجند، آیت الله رییسی در آغاز برنامه‌های این سفر، دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط‌ آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی را به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب که از چابهار تا سرخس امتداد دارد، صادر کرد.

طرح احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی با هدف اتصال مرکز خراسان جنوبی به ریل سراسری در سال‌های گذشته کلید خورده بود اما با چالش‌های فنی و اعتباری همراه بود تا اینکه تامین مالی این طرح بزرگ و سرعت بخشیدن به روند اجرای آن به عنوان مطالبه مردم استان در سفر اول و دوم رئیس جمهور مطرح شد.

راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد به طول کلی حدود ۹۱۰ کیلومتر است که به سه بخش زاهدان - زابل - مرز میلک، زابل - بیرجند و بیرجند - یونسی تقسیم شده است. این راه آهن دارای ۲۳ قطعه اجرایی بوده و از زاهدان در شمال استان سیستان و بلوچستان شروع شده و در امتداد شرقی ضمن پوشش شهر زابل و مرز میلک (افغانستان) از شهرهای نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین در خراسان جنوبی عبور می‌کند.

همچنین در استان خراسان رضوی با عبور از شهر گناباد به خط ریلی موجود بافق - مشهد (ایستگاه یونسی) متصل می‌شود و از این طریق به مشهد و شبکه ریلی کشور ارتباط می‌یابد. در جنوب محور نیز از طریق محور موجود زاهدان - بم و راه آهن در حال احداث چابهار - زاهدان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد گره گشا است

آیت الله رییسی پس از دستور اجرایی راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد در سخنانی گفت: تلاش داریم مسیر ریلی شمال به جنوب راه‌اندازی شود و کار ریلی به سامان برسد.

رییس جمهور با بیان اینکه ٢٣ جبهه‌ کاری در این مسیر ریلی وجود دارد افزود: در مسیر نهبندان - بیرجند تا یونسی ۱۳ مرکز کاری فعال می‌شوند. همچنین این مسیر از چابهار شروع شده و به زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند تا منطقه یونسی و مشهد می‌رسد که از مسیرهای مهم ریلی محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت مهمترین مسیر ریلی در کشور است که انجام می‌گیرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم امروز به نام مبارک امام حسین (ع) آغاز شد و متوسل می‌شویم که حضرت مدد کند و به دست توانای مهندسان، کارگران، مشاوران و همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول رقم بخورد.

وی گفت: امیدواریم این طرح مهم از زمان قابل پیش‌ بینی زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردمانی که چشم انتظار آغاز این کار بودند، اطمینان می‌دهیم مقدمات کار کاملا فراهم شده، پیمانکاران، بودجه و اعتبارات هم تامین شده و طرح از زمانی که فکر می‌کنیم، بسیار زودتر به سامان خواهد رسید.

وی ضمن تشکر از همکاران خود در دولت، مجلس و همه افرادی که در تمامی بخش‌ها در روند پیشبرد کارها کمک کردند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کار به ثمر بنشیند و مردم در این خطه بتوانند از مزایای این طرح ریلی بهره‌مند شوند که در زمینه حمل و نقل مسافر، بار و هم ارتباط شمال و جنوب کشور بسیار گره گشا و موثر است.

رئیسی: آمدنم به استان‌ها عدد ندارد

رییس جمهور در ادامه همراه با سایر مردم شهر بیرجند در مراسم پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین از میدان آزادی بیرجند به سمت امامزادگان باقریه (ع) شرکت کرد.

آیت الله رئیسی در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند اظهار داشت: در مورد طرح‌ها و پروژه‌های استان و شهرستان نه فقط در خراسان جنوبی که در همه کشور می‌گویم زیرا عده‌ای در خوزستان پرسیدند چند بار قرار است سفر کنید و گفتم به میزانی خواهم آمد که مشخص شود و اطمینان حاصل کنم کارها در استان دنبال می‌شود. چرا که آمدنم به استان‌ها عدد ندارد؛ آنقدر به استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهای مورد نیاز در کشور تحقق پیدا کرده است.

رییس جمهور افزود: به همکارانم در ادارات و سازمان‌ها و مدیران توصیه دارم که بزرگترین افتخار من و شما آن است که خدمتگزاری و نوکری مردم را انجام دهیم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان که همه دولتمردان را به این امر تاکید داشتند که مدیران با مردم، از مردم و در ارتباط با مردم به ویژه در ارتباط با کسانی باشند که محرومیت دارند و برخوردار نیستند.

رئیس جمهور ادامه داد: افتخار همه ما این است که در خدمت مردم باشیم، در اتاقتان به روی مردم باز باشد، سخن و حرف مردم را بشنوید و بدانید که رابطه ناسالم، رشوه، پارتی بازی، تبعیض و فساد به هیچ عنوان زینده نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی اضافه کرد: آنچه امام حسین (ع) و اربعین به ما آموخته، زندگی با عزت در همه عرصه‌ها و خدمت بی منت به مردم است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: من به شما عاشورایان می‌گوییم که آنچه حسین بن علی (ع) به ما آموخت نه تنها برای ما شیعه و مسلمانان بلکه برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک ما با اهل سنت، عشق به امام حسین است و نکته وحدت بین ما و همه ادیان حتی ادیان ابراهیمی و افراد غیرمسلمان عشق به امام حسین (ع) است.

در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی چه گذشت + فیلم

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

آیت الله رییسی در ادامه این سفر با اقشار مختلف مردم شهرستان دارالتقریب درمیان در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه دیدار کرد و در سخنانی گفت: تاکنون گام‌های خوبی برای شهرستان درمیان در این زمینه برداشته شده و در شرایط سخت آب و هوایی از گاز رسانی به روستاها نیز دریغ نشده تا وضعیت پایداری برای روستاها ایجاد شود.

رییس جمهور عنوان کرد: در سطح کشور برنامه ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا آبرسانی شود و تا امروز سه هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شد که با قوت این کار ادامه دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ۱۰۰ درصد شهرستان درمیان گازرسانی شده تصریح کرد: روستاییان حتی در مناطق کم جمعیت می توانند از گاز استفاده کنند. همچنین برای ساخت حدود ۲ هزار مسکن در شهرستان درمیان اقدام شده که نشان می دهد کار با قوت ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: برای مسئله اشتغال امکاناتی در شهرستان وجود دارد که باید فعال شود، کارخانه سیمان فعال است و کارخانه قند هم تجهیزات کامل آن تامین شده اما به دلیل کمبود نزولات آسمانی مشکل تولید چغندر قند وجود دارد که تلاش می‌کنیم با همت مسئولان استانی این کارخانه تعطیل نباشد و راه اندازی شود.

امام حسین آمد تا زندگی همراه با علم، تعقل و تدبر را برای بشر عرضه کند

رییس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبی وارد شهر فردوس شد و در اجتماع پرشور مردم این شهر در سخنانی گفت: امام حسین(ع) آمد تا زندگی همراه با علم، تعقل و تدبر را برای بشر عرضه کند. امام حسین (ع) آمد تا برای موحدان،‌ صالحان،‌ عارفان و عاشقان الگو باشد. ایشان برای نجات انسان‌ها آمد و زندگی همراه با علم، تعقل و تدبر را برای بشر عرضه کرد.

آزادی اطلاعات از نگاه غرب فقط یک شعار است

رئیس‌جمهور در جمع مردم فردوس گفت: دشمن نمی‌خواهد جوامع بشری بصیرت و تحلیل درستی نسبت به واقعیات پیدا کنند. اگر رسانه یا شبکه‌ای در گوشه‌ای از دنیا بصیرت‌آفرینی و جهل‌زدایی کند،‌ غرب بر خلاف آنچه شعار می‌دهد،‌ آن را تعطیل می‌کند.

توهین به قرآن توهین به همه کتب آسمانی است

رئیس‌جمهور در جمع مردم فردوس با بیان اینکه دشمن اجازه تفکر، تعقل و زندگی با بصیرت را نمی‌دهد، تصریح کرد: هنگامی که فردی در غرب به قرآن اهانت می‌کند، هیچ برخوردی با او صورت نمی‌گیرد. در حالی که توهین به قرآن،‌ توهین به آحاد بشر و همه ادیان ابراهیمی و کتب آسمانی‌ است.

دشمن تلاش می‌کند تا حق را باطل جلوه دهد

رئیس‌جمهور در جمع مردم فردوس تاکید کرد: دشمن با استفاده از رسانه‌های خود و شایعه‌سازی ادراک مردم را هدف گرفته است. شایعه‌سازان شایعه را به نحوی رواج می‌دهند که جای حق و باطل عوض شود.

رئیس جمهور: راه حل مشکلات کشور در داخل است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم شهرستان فردوس که در ادامه سفر یکروزه به خراسان جنوبی در مصلای فردوس انجام شد، اظهار کرد: بیگانگان گرهی باز نکردند و نخواهند کرد، گرفتاری‌هایی که در دیگر کشورها درست کردند را دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان جز جنگ، غارت و خونریزی چیزی بر جای نگذاشت، ۳۵ هزار بچه معلول روی دست مردم افغانستان مانده و نتیجه حضور آنها در عراق هم بهتر از افغانستان نبوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور ایران در هر جای منطقه امنیت ساز و حضور بیگانگان اختلال در امنیت و دلهره آور برای ملت‌هاست لذا راهکار امنیت در منطقه آن است که منطقه را ترک کنید و اداره آن به دست خود کشورهای منطقه باشد.

وی ادامه داد: روزی که دولت کارش را آغاز کرد، مشکلات بسیاری وجود داشت و می‌گفتند چگونه مشکلات را حل خواهید کرد، گفتیم با اتکا به خدا و اعتماد به دستان توانای مردم و نه بیگانگان حتما می‌توانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha