مولوی عبداللهی: ما دو مقوله وحدت و امنیت را داریم که دشمن آن را نمی‌خواهد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان گفت: ما در این شهرستان دو چیز داریم که دشمنان هرگز نخواستند داشته باشیم؛ یکی وحدت و دیگری امنیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولوی سید احمد عبداللهی روز چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم شهرستان درمیان افزود: شما به نوعی میزبان هستید زیرا علاوه بر رئیس جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری هستید، مردم را خوب می شناسید و اشراف دارید.

وی گفت: هیچ وقت دشمنان نخواستند این اتحاد و انسجام در بین ما وجود داشته باشد و در این شهرستان دارالتقریب از طرف علمای شیعه و اهل سنت، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار جامعه خیرمقدم ویژه می‌گویم.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: دشمنان هیچ وقت اتحاد ما را نخواستند؛ ما یک کتاب، یک کعبه، یک قبله و پیامبر داریم که مشترکات ما هستند و اهل بیت پیامبر نیز جزو مشترکات ما محسوب می‌شود.

وی گفت: محبت اهل بیت جزو ایمان ماست و در این زمینه از پیامبر اسلام (ص) روایت داریم لذا نسبت به اهل بیت احترام داریم و جزو مشترکات ماست.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: دشمنانی که حربه اختلاف را برگزیدند تا در بین مسلمانان شیعه و اهل سنت، اختلاف و جدایی ایجاد کنند این آرزو را به گور خواهند برد و با درایت علما و مردم خوب شیعه و اهل سنت، موفق نخواهند شد.

وی افزود: خدمت‌رسانی بالاترین شأن است و از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که با این همه گرفتاری و کار اجرایی در بین مردم حضور یافتند.

امام جمعه اهل سنت درمیان خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه خاطرات شیرین خدمت‌رسانی هرگز فراموش نخواهد شد گفت: ذکر خیر شما در زمان تصدی قوه قضائیه و راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران هنوز در یادهای مردم این منطقه هست لذا کسی که خدمت می‌کند، ماجور نزد خدا و محبوب بین مردم است.

وی اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی و فرماندار شهرستان درمیان هم در زمینه حضور بین مردم موفق عمل کردند.

رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد. سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سه دهه انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

رئیس جمهور سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه این سفر یکروزه با بالگرد راهی شهرستان مرزی درمیان شد و در مسجد محمد رسول الله (ص) شهر اسدیه با مردم اهل تسنن و تشیع دیار دارالتقریب دیدار کرد سپس راهی فردوس شد.

نشست با نخبگان و نشست با ائمه جمعه، علما و طلاب در بازگشت مجدد به بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha