رئیس جمهور بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور پس از سفر یکروزه به استان خراسان جنوبی دقایقی پیش بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد، امشب با بدرقه استاندار و جمعی از مسوولان استان به تهران بازگشت.

سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم، مردمی و غیررسمی بود که با هدف دیدار با مردم در شهرستان‌های مختلف استان و شرکت در مراسم اربعین انجام شد.

همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سه دهه انتظار مردم این دیار در ۲۳ جبهه کاری عملیاتی شود.

آیت الله رئیسی سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

وی در ادامه این سفر با بالگرد راهی شهرستان مرزی درمیان شد و در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه با مردم اهل تسنن و تشیع دیار دارالتقریب دیدار کرد.

رئیس جمهور عصر چهارشنبه وارد فردوس شد و در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با قشرهای مختلف مردم دیدار و سخنرانی کرد.

دیدار با نخبگان خراسان جنوبی و نشست با ائمه جمعه، علما و طلاب در بازگشت مجدد به بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یکروزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود.

وی همچنین در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و فردوس ضمن گفت و گوی بی واسطه با شماری از شهروندان، درخواست‌های آنان را شنید و در بیرجند با حضور در منزل نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، درگذشت همسر وی را مجددا تسلیت گفت. 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha