۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85222033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراف رئیس کِنست به حرکت رژیم صهیونیستی در مسیر پرتگاه

تهران- ایرنا- تنش میان سران رژیم صهیونیستی درباره تغییرات قضایی تشدید شده است و رهبران احزاب سیاسی همچنان نسبت به فروپاشی این رژیم درپی تداوم اختلافات و تنش میان مقامات هشدار می‌دهند و این بار رئیس کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نسبت به حرکت این رژیم به سمت پرتگاه سقوط هشدار داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «امیر اوحانا» رئیس کنست رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما اکنون در یک دوراهی خطرناک قرار داریم که ممکن است ما را به سمت پرتگاه بکشاند.

وی با اشاره به اختلافات برسر لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» تاکید کرد: هیچ چیزی در قانون تغییرات قضایی وجود ندارد که به دادگاه عالی اجازه دهد یک قانون را باطل یا تغییر دهد.

رئیس کنست درحالی نسبت به حرکت رژیم صهیونیستی به سمت پرتگاه سقوط هشدار داده است که پیش از وی نیز اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم بار دیگر هشدارهای خود را درباره پیامدهای لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» به رهبری کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای تضعیف دستگاه قضایی تکرار کرد و گفت: «اسرائیل در اوج بحران قانونی قرار دارد و ما در گذشته هرگز شاهد بحرانی در این سطح نبوده‌ایم».

وی تصریح کرد: اکنون ۹ ماه است که اسرائیل در دل یک بحران قانونی قرار دارد که پیامدهایی بر اقتصاد و همچنین امنیت آن داشته است.

هرتزوگ با اذعان به بی‌نتیجه بودن گفت‌وگوهای میان کابینه و جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای حل و فصل بحران مربوط به لایحه تغییرات قضایی تاکید کرد: بدون شنیدن صحبت های دیگران و احترام هیچ راهی برای گفت‌وگو وجود نخواهد داشت. ما باید درک کنیم که اگر یکی از دو طرف (کابینه و اپوزیسیون) پیروز یا بازنده شوند، همه ما بازنده هستیم.

رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما باید این بحران قانونی خطرناک را حل و فصل و نوعی توازن را میان کابینه و اپوزیسیون برقرار کنیم.

هرتزوگ پیشتر نیز به مناسبت های مختلف نسبت به تداوم اختلاف و گسست میان صهیونیست‌ها و منجر شدن این اختلافات به فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

تنش میان سران رژیم صهیونیستی درباره تغییرات قضایی تشدید شده است و رهبران احزاب سیاسی، فروپاشی این رژیم را هزینه تداوم این تنش‌ها اعلام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جنجال بر سر لایحه تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو قصد تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را دارد، به بحران در درون این رژیم تبدیل شده و اعتراض گسترده مخالفان به آن را به همراه داشته است.

در این میان، هرتزوگ که نگران جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی در اثر این اختلافات است، تلاش کرده که دو طرف ماجرا را سر یک میز نشانده تا آنها به توافقی درباره این لایحه برسند و رضایت دوطرف تامین شود.

تاکنون چند دور مذاکره با پادرمیانی هرتزوگ بین ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو و ائتلاف مخالفان به ریاست یائیر لاپید و بنی گانتس از سران مخالف برگزار اما به نتیجه ای نرسیده است.

از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، سرزمین های اشغالی صحنه ناآرامی های گسترده و خشونت بار بوده است.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه شنبه گذشته در ادامه اعتراضات خود به تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، برای سی و پنجمین هفته متوالی دست به تظاهرات زدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه شب، در ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات قضایی مورد نظر این کابینه تظاهرات کردند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی را که کابینه نتانیاهو بدنبال تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) این رژیم است، برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو مدعی است این لایحه بر دموکراسی ادعایی صهیونیست ها تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن، بازگرداندن تعادل میان دستگاه‌ها (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha