۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷
کد خبر: 85222078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ روسیه: سینمای اسلامی مردم کشورهای مختلف را متحد می‌کند

تهران- ایرنا- اولگا لیوبیموا وزیر فرهنگ روسیه چهارشنبه شب گفت که سینمای اسلامی، مردم کشورهای مختلف را متحد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر فرهنگ روسیه خطاب به شرکت‌کنندگان در جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی کازان که برای نوزدهمین بار در پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره یکی از بسترهایی است که گفت وگوی فرهنگ‌ها بین کشورها و هنرمندان را ترویج می‌کند.

وی گفت: این جشنواره که از سال ۲۰۰۵ در جمهوری تاتارستان برگزار می‌شود، یک رویداد فرهنگی برجسته است که حرفه‌‎ای‌ها و دوستداران فیلم را متحد می‌کند. جشنواره کازان نه تنها در کشور ما بلکه بسیار فراتر از مرزهای آن جا افتاده است.

لیوبیموا در ادامه با اشاره به اینکه این رویداد هر سال نسخه‌های اصلی درخشان را از نقاط مختلف جهان ارائه می‌دهد و نام‌های جدیدی را در سینما کشف می‌کند، خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی کازان به ترویج گفت وگوی فرهنگ‌ها بین کشورها و دست‌اندرکاران هنر ادامه خواهد داد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای اسلامی کازان از ۵ تا ۹ سپتامبر (۱۴ تا ۱۸ شهریور) در مرکز اداری تاتارستان برگزار می‌شود.

کمیته برگزاری این جشنواره اعلام کرد که امسال ۷۱۲ درخواست از ۴۴ کشور دریافت کرده است و ۵۲ فیلم از ۲۱ کشور در بخش‌های مختلف از جمله فیلم‌هایی از کشورهای الجزایر، بنگلادش، مصر، یونان، هند، عراق، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، مغرب، نپال، عمان، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، سنگال، سوریه، تاجیکستان، تونس، ترکیه و بریتانیا نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha