۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85222212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ دفتر بنگاه املاک متخلف در سیستان و بلوچستان پلمب شدند

زاهدان- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پلمب ۲۳ دفتربنگاه معاملات املاک متخلف در این استان خبر داد.

ابوالفضل مهدیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار و املاک و مستغلات استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل و این موضوع در استان نیز با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک آغاز شد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات انجام‌ شده در این راستا تشکیل گشت مشترک اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت و مقام قضایی و انتظامی استان بود که بر این اساس از تیرماه سالجاری تاکنون ۲۷۲ بازدید از بنگاه‌های مشارور املاک استان انجام شد که ماحصل این اقدامات پلمب ۲۳ دفتر بنگاه غیرمجاز و معرفی به تعزیرات حکومتی ۷۲دفتر بنگاه دیگر به دلیل تعدد تخلفات بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی تنظیم بازار و املاک و مستغلات نیز با جدیت در دستورکار این ستاد قرار دارد و بزدوی گشت‌های مشترک در شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

وی تعداد بنگاه‌های مشاور املاک سیستان و بلوچستان را یک‌هزار و ۳۶ بنگاه ذکر کرد و گفت: سامانه ملی املاک و مستغلات به نشانی amlak.mrud.ir سامانه مراجعه موجران و مستاجران جهت دریافت کد رهگیری بدون هزینه و ثبت قرارداد است.

مهدیار همچنین خطاب به شهروندان اظهار کرد: بررسی مجوز مشاوران املاک که در معرض دید باشد می‌بایست توسط شهروندان در ورود به بنگاه‌ها مورد دقت قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha