راه‌اندازی بخش هتل‌بیمارستان در دامغان به مرحله آماده‌سازی رسید

سمنان- ایرنا- سرپرست بیمارستان ولایت دامغان گفت: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری بخش هتل‌بیمارستان یا وی‌آی‌پی این بیمارستان در مرحله آماده‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فائزه زارع زاده روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: با توجه به تجربه موفق راه اندازی بخش وی‌آی‌پی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و از جمله بیمارستان های کوثر سمنان و معتمدی گرمسار، در بیمارستان ولایت دامغان نیز به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و رفاهی مناسب تر برای شهروندان و مراجعه کنندگان، راه‌اندازی بخش وی آی پی یا هتل‌بیمارستان در مرحله آماده‌سازی برای خدمت‌رسانی قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق قوانین وزارت بهداشت هر بیمارستان می تواند تا ۱۰ درصد از ظرفیت تخت های خود را به بخش وی‌آی‌پی اختصاص دهد و در این راستا عملیات اجرایی آماده سازی این بخش در بیمارستان ولایت دامغان آغاز شد و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ تخت بستری وی‌آی‌پی با امکانات رفاهی لازم برای اقامت بیمار و همراه آماده می‌شود.

سرپرست بیمارستان ولایت دامغان از انعقاد قرارداد با بیمه‌های مختلف به‌منظور کاهش هزینه برای شهروندان در استفاده از بخش وی‌آی‌پی خبر داد و یادآور شد: همه تلاش‌ها بر این است تا بار مالی کمتری به مردم و بیماران تحمیل شود و از ظرفیت بیمه‌های تکمیلی برای پوشش خدمات این بخش استفاده شود.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۹هزار نفر در بیمارستان ولایت بستری شدند و حدود سه هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجا و ۷۶۶ مورد زایمان در این بیمارستان ثبت شد و ۳۷ هزارنفر نیز از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.

بیمارستان ولایت دامغان در حال حاضر دارای ۲۱۵ تخت بیمارستانی با ضریب اشغال میانگین ۵۵ درصد است و ۵۳ پزشک متخصص در ۱۸ رشته تخصصی مختلف در کنار سایر گروه ها و مشاغل مشغول خدمت رسانی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha