روند کاهشی نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی محسوس است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان در سال ۱۴۰۰ در قعر جدول نرخ اشتغال کشور قرار داشت، گفت: این امر در بهار امسال برعکس شده و در حال حاضر در رتبه پنجم قرار داریم.

علی دهقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم حرکت همه جانبه به سمت کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی با اعلام اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۲ است، ادامه داد: این استان با نرخ بیکاری ۶.۷ به رتبه پنجم کشوری دست یافته است.

وی با اشاره به آمار ۲ سال پیش اظهار کرد: متاسفانه نرخ بیکاری میانگین کشوری در سال ۱۴۰۰ حدود ۹.۲ درصد بود ولی آذربایجان غربی با ۱۲.۴ درصد در قعر جدول اشتغال قرار داشت.

روند کاهشی نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی محسوس است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته هم نرخ بیکاری در کشور ۹ درصد بود که استان ما با نرخ بیکاری ۸.۶ درصدی در رتبه ۱۵ قرار داشت.

دهقانی گفت: تعهد شغلی آذربایجان غربی برای امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر تعهد اشتغال داشتیم که از این میزان ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صاحبان صنایع، تقاضای کارگر می کنند و اذعان دارند که روند یافتن کارگر بسیار سخت شده است، افزود: البته فرهنگ پشت میزنشینی در بسیاری از خانواده های ایرانی، موجب شده تا جوانان شغل مورد علاقه خود را پیدا نکنند و به همین علت، تاکید دارند که نرخ بیکاری زیاد است که اینچنین نیست و در صورت وجود مهارت، می توان در بسیاری موارد فرصت شغلی بسیار خوبی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha