نوسازی مدارس سمنان نیمی از اعتبارات سفر رییس جمهور را دریافت کرد + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۵۰ درصد از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به استان در آبان ۱۴۰۰ دریافت شد.

امیرحسین قزوینیان روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان و دیدار با رییس و کارکنان این مجموعه خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد اعتبارات دریافتی برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از مصوبات سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به استان سمنان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت شد و تخصیص‌ها در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: نوسازی و مقاوم سازی مدرسه‌های فرسوده یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه نظام تعلیم و تربیت استان سمنان محسوب می‌شود و با نگاه ویژه دولت سیزدهم در این بخش اقدام‌ها سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه سمنان در سال‌های گذشته در زمینه تخصیص اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس، استان در جایگاه سی و یکم کشور بود، بیان کرد: اکنون با نگاه ویژه دولت سیزدهم، جایگاه استان سمنان ارتقا یافت و نشان از دغدغه‌مندی دولت در نوسازی مدارس است.

نوسازی مدارس سمنان نیمی از اعتبارات سفر رییس جمهور را دریافت کرد + فیلم

قزوینیان با یادآوری اینکه اعتبارات استانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشت، گفت: افزایش اعتبارات برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدرسه‌های استان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیران از راهبرداهای اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در تسریع و نوسازی مدارس فرسوده است و اکنون به منظور تسریع در ساخت مدرسه و ترغیب خیران، از مشارکت نیکوکاران در مراحل پایانی و تکمیل طرح‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: ۶۰ نیرو در این اداره‌کل مشغول به فعالیت هستند که به بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز و فرهنگی در حوزه کاری خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

چندی پیش استاندار سمنان گفت: نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس استان برای تقویت نظام تعلیم و تربیت به همراه توسعه حوزه گردشگری، ۲ اولویت مهم و زیرساختی و در دستور کار است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: اعتبارات از محل تملک و دارایی به نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس استان سمنان سال گذشته ۵۶ و ۲ دهم درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: تکمیل طرح ساخت اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، کمک در تامین اعتبار ساخت تنها مدرسه مشارکتی خیرساز کودکان مبتلا به اوتیسم در سمنان، و توجه به سامانه سرمایشی مدرسه‌ها، مورد توجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی دارد.

طبق آخرین گزارش‌ها ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha