۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85222332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز توانمندسازی ۱۴ هزار معلم در استان فارس

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85222332
آغاز توانمندسازی ۱۴ هزار معلم در استان فارس

شیراز - ایرنا - رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس با اعلام آغاز طرح توانمندسازی 14 هزار معلم استان تاکید کرد که هیچ معلمی بدون انجام فرآیندن مصاحبه تخصصی، صلاحیت‌های عمومی و گزینش به مدارس غیر دولتی راه‌ نمی‌یابند

عقیل علیشاهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این فرآیند با معرفی مدارس از سوی هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش انجام می‌شود و پس از دریافت تاییدیه مشغول به کار میشوند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، بیان کرد: پیشتر این آموزش‌ها کم و بیش انجام می‌شد اما از امسال دوره‌های توانمندسازی معلمان با تفاهم آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه و صندوق توسعه مدارس غیر دولتی به صورت منسجم برنامه ریزی شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بر این اساس دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی فارس نیز آغاز شده و تا کنون ۱۴ هزار نیروی معلم ابتدایی، متوسطه، مدارس استثنایی، مدیر و موسس برای گذراندن این دوره‌های ثبت‌نام کرده‌اند.

علیشاهی توضیح داد: این دوره‌ها در قالب ۶ پودمان ۶۰ ساعته طی سه سال برگزار می‌‍شود و هر معلم پس از گذراندن ۳۶۰ ساعت آموزش، از دانشگاه فرهنگیان گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه معلمان فعال در مدارس غیر دولتی باید تحت پوشش این دورههای آموزشی قرار بگیرند، تاکید کرد: پس از سه سال اگر معلمان گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت نکرده باشند نمی‌توانند در مدارس غیر دولتی تدریس و فعالیت کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در زمان حاضر بیش از ۱۷ هزار معلم در یکهزار و ۲۰۲ مدرسه غیر دولتی فارس فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha