تمهیدات لازم برای اسکان زائران در بازگشت از مسیر باشماق فراهم است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تمهیدات لازم برای اسکان و خدمات‌دهی به زائران در راه برگشت از کربلای معلی در سطح استان اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امکانات رفاهی مطلوبی در محورهای منتهی به پایانه مرزی باشماق مریوان برای خدمات‌دهی و تردد زوار اربعین در راه بازگشت فراهم شده است.

وی افزود: تمام تأسیسات گردشگری کردستان از جمله هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی که در مسیر برگشت کاروان‌های زیارتی واقع شده، برای پذیرایی و اسکان زائران به‌ حالت آماده‌باش درآمده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در این ایام با همکاری اعضای ستاد اربعین، از تأسیسات گردشگری استان برای خدمات‌دهی شایسته و مطلوب به زوار حسینی به‌صورت مستمر بازدید شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی از نظر اسکان و پذیرایی از زائران در سطح استان به ویژه مرز باشماق مریوان وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات مربوطه، بخش خصوصی و مردم مهمان‌نواز بتوانیم از زائران حسینی در راه برگشت، به شایستگی استقبال و پذیرایی شود.

امسال برای دومین سال است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شد.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع است.

شهر مرزی مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha