استاندار فارس: سهل انگاری در بازسازی مناطق زلزله زده پذیرفتنی نیست

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: هیچ کوتاهی و سهل انگاری در نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله از جمله منازل آسیب در زلزله شهرستان اوز پذیرفتنی و قابل گذشت نیست و با خاطیان برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اوز که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: بنابراین ضرورت دارد که همه عوامل و ناظران ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی ادامه داد: برای سرعت گرفتن روند بازسازی این مناطق پیشنهاد می‌کنیم که ماشین آلات مورد نیاز از سایر شهرستان‌ها تامین و در مناطق زلزله زده شهرستان اوز مستقر شده و به امر بازسازی کمک کنند.

او اظهار کرد: بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی استان نیز حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده آمار دقیقی از تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله که نیاز به نوسازی یا بهسازی و مرمت دارند ارائه دهند.

استاندار فارس، پیشنهاد داد که در جلسه هیات وزیران در خصوص میزان تسهیلاتی که می‌توان به حادثه دیدگان زلزله اوز اختصاص داد بحث و تصمیم گیری شود.

ایمانیه گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به تامین وسایل منازلی که در این حادثه دچار آسیب شده و از بین رفته اند اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: سیمان و میلگرد مورد نیاز برای این منطقه نیز با همکاری بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

او اظهار کرد: همچنین مقرر گردیده که به ۸۶ خانواده آسیب دیده در زلزله شهرستان اوز که تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی قرار دارند مبلغ یک میلیارد ریال وام بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.

استاندار فارس: سهل انگاری در بازسازی مناطق زلزله زده پذیرفتنی نیست

استاندار فارس، ضمن قدردانی از همراهی و حمایت همیشگی خیرین گفت: چنانچه خیرین مبالغ مد نظر خود را به حساب ١٠٠ حضرت امام (ره) واریز کنند معادل همان مبلغ نیز از جانب دولت تامین و در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

ایمانیه، خواستار فعال شدن بیمارستان اوز شد و گفت: هزینه‌های مرتبط با آسیب های وارد شده به این بیمارستان نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد.

وی افزود: مدیریت استان خواستار این است که صندوق بیمه حوادث ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کرده و شهرداری نیز، نسبت به صدور پروانه رایگان اقدام کند.

او اظهار کرد: باید یک کمیته با حضور کارشناسان صاحب نظر از دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود و ساختمان هایی که کمتر از ۲۰ سال از عمر آنها می گذرد اما در زلزله اخیر دچار شده و باید تخریب شوند را شناسایی و اعلام کنند.

استاندار فارس: سهل انگاری در بازسازی مناطق زلزله زده پذیرفتنی نیست

به گزارش ایرنا، در جریان زلزله ۴.۷ ریشتری که ۲۷ مردادماه امسال حوالی شهر اوز در جنوب استان فارس را لرزاند به حدود ۳۰۷ واحد مسکونی در این شهرستان آسیب جدی وارد شد.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha