۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85222561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم خدمات رسانی شهرداری ایلام تا پایان موج برگشت زائران

ایلام - ایرنا - شهردار ایلام گفت: فعالیت مجتمع ایستگاه صلواتی مردمی و خدمات رسانی مجموعه شهرداری ایلام تا پایان موج بازگشت زائران ادامه دارد.

افشین مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری با همکاری شورای شهر اقدام به برپایی ۲ مجتمع ایستگاه های صلواتی مردمی در مسیر رفت و برگشت زائران کرده که ایستگاه شماره یک از ۲۷ مرداد در کمربندی شرقی جاده نمایشگاه دائمی پارک چغاسبز در مسیر رفت زائران با ۳۰ غرفه موکب ۱۲ متری مردمی، ۲ باب نمازخانه به مساحت ۱۲۰ متر مربع، ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی و ۶ دوش حمام و پارک خودرو به زائران خدمات ارائه داده است.

وی ادامه داد: ایستگاه شماره ۲ نیز از هفتم شهریور در کمربندی شرقی و نرسیده به تونل های دوقلو با ۴۵ غرفه ایستگاه صلواتی و سلامت همراه با نمازخانه، روشنایی محیط، آبخوری و سرویس های بهداشتی در مسیر برگشت زائران تعبیه شد و تا پایان موج برگشت زائران این مجتمع صلواتی فعال است.

شهردار ایلام گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز یک نمایشگاه عرضه صنایع‌ دستی و سوغات محلی در ۴۵ غرفه را برای فروش و معرفی آثار هنری استان ایلام به زائران در این مکان دایر کرده است.

وی افزود: در حوزه پایش تصویری از ایلام تا پایانه مرزی دوربین هایی برای کنترل ترافیک، امنیت، پلاک خوان، زوج و فرد نصب شده که این دوربین ها علاوه بر پایش تصویری ترافیکی در حوزه امنیتی هم فعال و موثر است.

مظفری بیان کرد: ۲۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول مسیر از ایلام تا روستای گلان نرسیده به شهر مهران برای رفاه حال زائران تعبیه شده و در شهر مهران چندین آبخوری و دستگاه یخساز چهارتنی نصب شده است.

وی گفت: ۳۵ تا ۴۰ دستگاه خط واحد شهرداری ایلام زائران را بین پایانه مرزی تا شهر مهران و پارکینگ برکت جابه جا می کنند و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری از استان های معین هم با مدیریت شهرداری استان ایلام در حال انتقال زائران به استان های مبدا و مقصد هستند.

شهردار ایلام تاکید کرد: در اربعین جمعیت شهر ۲۰۰ هزار نفری ایلام به ۵۰۰ هزار نفر هم می رسد که بیانگر تولید زباله و پسماند بیشتر در شهر و فعالیت مضاعف نیروهای خدمات شهری شهرداری ایلام برای جمع‌آوری زباله ها است که در این راستا ۴۵۰ نفر نیروی خدمات شهری ایلام به صورت مداوم و ۲۴ ساعت با شیفت بندی به ارائه خدمات و نظافت شهر می پردازند.

وی با بیان اینکه مجموعه خدمات شهرداری در ایلام و مهران تا خروج تمامی زائران ادامه دارد، گفت: مکان های استقرار مجتمع های صلواتی شهر ایلام در مسیر رفت و برگشت زائران برای جانمایی موکب ها، استراحتگاه و جای پارک نامناسب و دور از شان شهر ایلام و زائران است.

مظفری افزود: برای سنوات آینده باید ۲ مکان مناسب و سوله های دائمی مجهز به استراحتگاه، نمازخانه، آشپزخانه، موکب، غرفه های نمایشگاهی، سرویس های بهداشتی و حمام، پارکینگ و دیر زیرساخت ها برای ایجاد ایستگاه های صلواتی فراهم شود و در استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان زائران اربعین باید در مرکز استان مکان های مناسبی برای مسیر رفت و برگشت زائران دایر شود.

عضو و خزانه دار شورای شهر ایلام هم اظهار کرد: شهرداری ایلام بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی برای زیرساخت های اربعین از جمله سامانه های پایش تصویری، نمازخانه، حمام و سرویس های بهداشتی و بخشی هم از منابع داخلی برای خدمات رسانی به زائران و فعالیت های فرهنگی هزینه کرده است.

حمید مجیدی افزود: خدمات رسانی به زائران اربعین در مسیر رفت و برگشت به صورت ۲۴ ساعت توسط نیروهای شهرداری ارائه شده است.

وی گفت: در شهر مهران هشت مورد آبسردکن و یک دستگاه یخساز چهارتنی برای تامین یخ مورد نیاز ایستگاه های صلواتی و موکب ها نصب شده و فعال است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha