۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85222675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی در تامین آب با مشارکت روستاییان "کبوترکوه" گناباد

گناباد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: اقدام جهادی و مشارکت همدلانه روستاییان و خیران "کبوترکوه" این شهرستان موجب صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی سالانه در تامین آب آشامیدنی این روستا شد.

مجید اکرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایروبی و رفع گرفتگی قنات قدیمی روستای کبوترکوه گناباد که با مشارکت فعال مردم با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال صورت گرفت، علاوه بر بی نیاز کردن این روستا از آبرسانی سیار و پرهیزینه، آب باکیفیت‌تری را در دسترس آنان قرار داده است.

وی ادامه داد: پیش از این تأمین آب روستای کبوترکوه روزانه با ۲ دستگاه تانکر و هزینه‌کرد ۷۰ میلیون ریالی انجام می شد که با لایروبی قنات قدیمی روستا، مشکل بی آبی روستا به کلی برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد اظهار داشت: استفاده از مشارکت خیران و مردم رویکرد مهم فعالیتهای این امور در تامین آب شرب پایدار مناطق شهری و روستایی است و هر جا مردم مشارکت مطلوبی داشته اند شاهد اثربخشی خوبی در ارایه خدمات بوده ایم.

روستای کبوترکوه از توابع بخش "کاخک" شهرستان گناباد است.

آب و فاضلاب گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک در چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha