۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85222738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش بادهای شمالی پدیده غالب جوی هوای قزوین

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85222738
وزش بادهای شمالی پدیده غالب جوی هوای قزوین

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین وزش بادهای شمالی و بارش های پراکنده را پدیده غالب جوی این استان اعلام کرد.

ندا مشاطان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز با توجه به شمالی بودن جریانات هوا، وزش بادهای شمالی به ویژه در امتداد شهرهایی که در کانال بادی استان هستند از جمله کوهین، تاکستان و بویین زهرا و برای ارتفاعات شمالی نیز افزایش ابر،‌ گاهی پدیده مه با احتمال بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز پدیده غالب جوی استان وزش بادهای به نسبت شدید خواهد بود که در بخش هایی از استان به ویژه نیمه غربی و جنوبی پدیده گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، برای روز یکشنبه هفته آینده نیز با توجه به شمالی بودن جریانات هوا، ضمن روند کاهش نسبی دما، برای ارتفاعات شمالی استان افزایش ابر، پدیده مه با احتمال بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

مشاطان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۴ و بویین زهرا با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی همین مدت ۱۷ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha