امام جمعه کرمان: راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت در دفاع از مظلومیت است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت در دفاع از مظلومیت و آزادگی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: ۲۰ میلیون نفر در این پیاده روی و همایش بزرگ تاریخی شرکت کردند.

وی ادامه داد: سهم ایران در همایش عظیم اربعین بالاتر از چهار میلیون نفر بود و باید به این مردم عزیز و بزرگوار که اینقدر در مسیر معنویت و خط پیامبر هستند، تبریک بگوییم.

امام جمعه کرمان با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: راهپیمایی اربعین برای دشمن وحشت آور است.

وی تصریح کرد: انعکاسی از راهپیمایی عظیم اربعین در رسانه های غربی نداریم زیرا آنان کوچکترین حادثه را در مسیر خواست خود به بزرگترین تبدیل می کنند اما بزرگترین رخداد تاریخ بشریت را سانسور می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: ۱۷ شهریور سالروز شهادت جوانان مجاهد کشور در دوران ستم شاهی است زیرا این شهدا بستر را برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فراهم کردند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله مهدوی و محمد خیابانی از آزادیخواهان اسلام خواه و وفات آیت الله طالقانی عنوان کرد: سال ها از ترور احمد شاه مسعود به دست استکبار جهانی می گذرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: همچنین حمله هواپیماهای مسافربری به برج دوقلو در آمریکا بهانه ای شد که مردم مظلوم فراوانی را در اقصی نقاط دنیا به خاک خون بکشند و استکبار با این بهانه اشغال، تحریم و آدم کشی و بسیاری جنایات را مرتکب شد.

وی با اشاره به امضای قرارداد نگین با رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: قتل عام مسلمین توسط رژیم جعلی صهیونیستی ادامه دارد و امیدوارم عمر این رژیم به سر بیاید و شاهد پیروزی فلسطین باشیم.

امام جمعه کرمان در ادامه با تسلیت به مناسبت رحلت بزرگترین، بالاترین و برجسته ترین شخصیت عالم بشریت یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام و شهادت مظلومانه امام مجتبی (ع) برخی سجایای نبی مکرم اسلام را برشمرد و گفت: یکی از این ویژگی ها توجه ویژه پیامبر و علاقه به توده های مردم است. امام حسن مجتبی (ع) نیز در صبر و سیاست جلوه انسانی کامل است.

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با بیان اینکه اراذل و اوباش و هواپرست همیشه با خط تقوا مخالفت می کنند و می خواهند سنت پیامبر را از بین ببرند گفت: پادشاهان مردم را به خودشان دعوت می کنند اما خط انبیا مردم را به خدا و کتاب نورانی او دعوت کرده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مردم باید امام حق و عدل را بشناسند ابراز داشت: فتنه ها و حاکمان ظلم همیشه تلاش می کنند که امام حق را خانه نشین کنند.

وی یادآور شد: محور عدل، دین و خدا همیشه در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان بوده و در اغتشاشات اخیر نیز همه هجمه علیه ولایت فقیه بود زیرا تا توده ها اطراف امام حق باشند، دشمن نمی تواند برنامه دشمنی خود را انجام دهد.

امام جمعه کرمان افزود: امام حسین(ع) می فرمودند که مردم امام حق خود را بشناسید که مشخصات آن عمل به حکم خدا در تمامی سطوح جامعه است. ضمن آنکه امام حق و عدل جامعه نقشه های دشمن را خنثی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha