۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85222917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید رئیس شورای اروپا بر حمایت گروه ۲۰ از اوکراین

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبر: 85222917
تاکید رئیس شورای اروپا بر حمایت گروه ۲۰ از اوکراین

تهران- ایرنا- چارلز میشل رئیس شورای اروپا روز جمعه اعلام کرد که گروه ۲۰ به صورت کامل از اوکراین در جنگ مقابل روسیه حمایت خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آنی نیوز هند، چارلز میشل این اظهارات را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد و گفت: اعضای گروه ۲۰ در حمایت از اوکراین و اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین «متحد و مصمم» هستند.
پایگاه خبری هندوستان تایمز نیز در گزارشی به نقل از میشل همچنین نوشت: گروه ۲۰ تصمیم ندارد تمام مشکلات جهان را در یک بازه زمانی سه روزه حل و فصل کند.
رئیس شورای اروپا همچنین تصریح کرد که گروه ۲۰ از پیوستن اتحادیه آفریقا به این گروه استقبال می کند.
اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی هند قرار است در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹) شهریورماه در کشور هند برگزار شود.
به استناد گزارشهای خبری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی اش در این نشست حضور نخواهند داشت.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و لی کیانگ، نخست وزیر چین، به جای روسای جمهور، نماینده اصلی کشورهایشان خواهند بود.
به گزارش ایرنا ،گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد.
اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.
رییس دوره‌ای گروه ۲۰ مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha