حدود ۱۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز خسروی تردد کردند

قصرشیرین- ایرنا-رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین امسال حدود ۱۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز خسروی تردد کردند که از این میزان ۶ هزار و ۵۳۳ نفر از زائران اتباع خارجی از این مرز عازم کربلای معلی شده و تا کنون نیز ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از آن ها به کشور بازگشته اند.

«حمزه سلیمانی» روز جمعه در حاشیه بازدید معاون و وزیر و رییس سازمان ملی مهاجرت کشور از مرز رسمی خسروی در گفت و گو با ایرنا افزود: برابر دستور العمل ابلاغی از وزارت کشور ورود و خروج زائران اتباع خارجی از مررز خسروی به خاطر ملاحظه های امنیتی ممنوع شد ولی زائران حسینی اتباع خارجی از کشورهای گرجستان و تاجیکستان و برخی کشورها به صورت خودجوش خود را به مرز خسروی رساندند.

وی اظهار کرد: با رایزنی های به عمل آمده اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با وزارت امور خارجه در غرب کشور موفق شدیم از ۲۷ مردادماه تا کنون ۶ هزار و ۵۳۳ زائر تبعه خارجی از مرز خسروی راهی کربلای معلی شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی اتباع خارجی استان کرمانشاه گفت: رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز بین‌المللی خسروی شکسته شد که این آمار نشان از امنیت بالای مرز بین المللی خسروی دارد.

حدود ۱۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز خسروی تردد کردند

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha