۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85223047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل سازمان ملل: خانواده جهانی به دلیل افزایش اختلافات ناکارآمد شده است

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در هشداری پیش از برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو  گفت که با افزایش اختلافات بین کشورها، جهان با خطرات درگیری مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش روز جمعه به خبرنگاران در دهلی نو گفت: «اگر ما واقعاً یک خانواده جهانی باشیم، امروزه به یک خانواده نسبتاً ناکارآمد شبیه شده ایم.»

وی ادامه داد: اختلافات در حال افزایش است، تنش ها درحال شعله ور شدن هستند و اعتماد در حال از بین رفتن است. این مسائل باعث ایجاد اختلاف و در نهایت رویارویی می شود.

گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ در حال حاضر متشکل از ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا است که حدود ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی و دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

اما انتظار می‌رود که اختلافات عمیق در مورد جنگ روسیه و اوکراین و چگونگی کمک به کشورهای نوظهور برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، مانع از توافق‌نامه‌ها در نشست دو روزه دهلی نو شود.

گوترش افزود: «این اختلافات در زمانی که مشکلات کمتر است عمیقاً نگران‌کننده هستند اما در زمان ما، آنها فاجعه‌ به همراه دارند.»

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: دنیای ما در یک لحظه دشوار تغییر قرار دارد. آینده چند قطبی است، اما نهادهای چندجانبه ما بازتاب دوران گذشته است. معماری مالی جهانی منسوخ، ناکارآمد و ناعادلانه است. این معماری نیاز به اصلاحات عمیق و ساختاری دارد و این امر در مورد شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز صدق می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha