۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85223179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85223179
کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که به تدریج با وزش باد نسبتا شدید کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسمان طارم به خصوص مناطق کوهستانی این شهرستان هم اکنون ابری است، افزود: بر این اساس احتمال بارش باران در طارم دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی فردا /یکشنبه/ نیز در استان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: طی روزهای آینده دمای هوا به تدریج در بیشتر مناطق استان کاهشی خواهد بود و روز دوشنبه هفته جاری نیز دمای هوا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سلطانی دمای فعلی هوای زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد ذکر کرد و یادآور شد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه خنک‌تر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۵ درجه، خرمدره ۱۴ و ۳۳ درجه، آببر ۱۹ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha