۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85223340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری برزیل: جهان با بحران اقلیمی بی سابقه مواجه است

تهران -ایرنا - رئیس جمهوری برزیل امروز شنبه در اجلاس سران گروه ۲۰ نسبت به بحران اقلیمی بی سابقه در جهان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه های هند، لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل خطاب به سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه ۲۰ گفت کمبود توجه و رسیدگی به محیط زیست، ما انسان ها را به ورطه بحران اقلیمی بی سابقه ای کشیده است و در سال های اخیر خشکسالی، سیل، توفان و آتش سوزی های مکرری رخ می دهند.
 

وی افزود جهان درحال گرم تر شدن است و تاثیر تغییرات اقلیمی را می توان در تمام نقاط دنیا مشاهده کرد. 

لولا داسیلوا خواستار اقدام سریع برای مقابله با تغییرات اقلیمی شد و افزود: باید اکنون دست به کار شویم درغیر این صورت شاید دیگر زمان کافی برای این کار نداشته باشیم.

وی در سخنان خود تاکید کرد که باید تدابیری فوری و جامع اندیشیده شود تا از تبعات تغییرات اقلیمی جلوگیری شود. در صورت هرگونه تعلل ممکن است نتایجی فاجعه بار به دنبال داشته باشد. 

از جمله این تدابیر کاهش گازهای گلخانه ای، سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و حفاظت از جنگل ها است.

به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی دهلی دهلی نو، "اتحادیه آفریقا" هم به عضویت گروه ۲۰ در آمد.

نارندرا مودی در سخنرای افتتاحیه خود در این اجلاس، پذیرفته شدن اتحادیه افریقا در گروه ۲۰ در تبریک گفت.

اتحادیه آفریقا متشکل از ۵۵ کشور، حدود یک و نیم میلیارد نفر جمعیت(حدود ۱۸ درصد جمعیت کل جهان) در خود جای داده و سهم مهمی در اقتصاد جهان ایفا می کند.

گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود و رییس آن مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، در سال جاری میلادی هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

نشست گروه ۲۰، در روزهای ۹ تا ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در دهلی نو، پایتخت هند برگزار می شود. ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین بزرگترین غایبان این نشست خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha