۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85223397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز طرح غربالگری سلامت برای مددجویان ایلامی

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85223397
آغاز طرح غربالگری سلامت برای مددجویان ایلامی

ایلام - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از آغاز اجرای طرح غربالگری خانواده‌های مددجوی این نهاد در راستای ارتقا سطح سلامت، تندرستی و شاخص‌های بهداشتی آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا طاهری روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح غربالگری شامل بیماری های قلبی و عروقی بوده که از طریق ویزیت، کنترل فشار خون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده بدنی (bmi) بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می گیرد.

وی افزود: این طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در قالب برنامه خطرسنجی و دارا بودن شرایط غربالگری در همه شهرستان‌های استان صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه های دیگری همچون توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزش برای مددجویان رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می‌شود.

طاهری ادامه داد: در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمان‌های تخصصی صورت می گیرد.

به گفته وی، افزایش آگاهی و تلاش برای تامین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف اجرای این طرح است.

بیش از ۷۰ هزار نفر در ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha