۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85223481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ ماه توقیف خودرو، مجازات رانندگان مست در جاده‌های استان یزد

یزد- ایرنا- رییس پلیس راه یزد از فوت ۹ نفر و مجروحیت پنج نفر به علت مصرف مشروبات الکلی و مستی در حین رانندگی در سالجاری در استان خبرداد و گفت: طبق حکم قضایی، از این پس خودرو این دسته از رانندگان به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود.

سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در صورتی که مصرف مشروبات الکلی توسط راننده‌ای اثبات شود، علاوه بر توقیف خودرو به مدت ۶ ماه، به عنوان مجرم، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

به گفته وی، از مجموع ۷۹ فقره تصادف فوتی جاده‌ای امسال استان که باعث مرگ ۹۰ نفر شده است، علت ۶ مورد مستی راننده بوده که باعث مرگ ۹ نفر و جراحت پنج نفر دیگر شده است.

وی اضافه کرد: در تمامی پاسگاه‌های پلیس راه، دستگاه تست الکل وجود دارد و از رانندگان مشکوک به مصرف مشروبات الکلی، آزمایش الکل بعمل می‌آید.

سرهنگ حاجی ده‌آبادی ادامه داد: مصرف مشروبات الکلی نه تنها ضریب ایمنی جامعه را از نظر سرقت و غارت و تجاوز پایین می‌آورد بلکه در تصادفات جاده ای نیز از عوامل تاثیر گذار است، بنا بر همین موضوع، توقیف ۶ ماهه خودروها و جلب راننده در استان با هدف کاهش جانباختگان و بالا بردن ضرب ایمنی جاده ها در دستور کار قرار گرفته است.

۶ ماه توقیف خودرو در انتظار رانندگانی که در جاده‌های یزد مشروبات الکلی مصرف کنند

رییس پلیس راه استان یزد به والدین توصیه کرد، بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و آنها را کنترل نمایند تا در طول زندگی دچار بحران نگردند.

سرهنگ حاجی ده ابادی اظهار داشت: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان یزد با توجه به افزایش جان باختگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی،علاوه بر جاده های استان، تست الکل را در روزهای پنجشنبه و جمعه در جاده های منتهی به تفرجگاه‌های استان و روستاهای ییلاقی نیز انجام می دهد.

۶ ماه توقیف خودرو در انتظار رانندگانی که در جاده‌های یزد مشروبات الکلی مصرف کنند

تعداد جان باختگان تصادفات رانندگی جاده ای امسال استان یزد، ۹۰ نفر و تعداد مجروحان، مصدومان و معلولان این حوادث یکهزار و ۱۱۲ نفر اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha