استاندار خراسان‌شمالی: دادرسی عادلانه موجب امید آفرینی در جامعه می شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دادرسی عادلانه در پرونده های قضایی موجب امید آفرینی و اعتماد سازی در جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در بازدید از سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی اظهار کرد: امید آفرینی نیاز امروز جامعه است که باید همه دستگاه ها براساس وظایف خود نسبت به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: در این میان دستگاه های قضایی می توانند با رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده های قضایی، نقشی به مراتب مهم تر در امید آفرینی داشته باشند.

حسین نژاد با اشاره به نقش آموزش و اقدامات فرهنگی در پیشگیری از جرائم گفت: اجتماعی کردن پیشگیری از وقوع جرم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بدون همکاری دستگاه های فرهنگی این امر ممکن نیست.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم باید اجتماعی شود و همه مردم و مسوولان باید تلاش کنند که قوانین مربوط به خود را به نحو احسن اجرا کند.

پایین بودن میزان جرائم نیروهای مسلح خراسان شمالی

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی نیز گفت: برخی از جرائم در آمارهای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بسیار پایین و به صفر رسیده است که این امر نشان از آگاهی خوب آنها نسبت به مقررات و انجام دقیق وظایف دارد.

مجتبی زارع افزود: آموزش و آگاهی بخشی موجب کاهش جرائم می‌شود و این امر همواره از اولویت های این سازمان برای پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

وی یادآور شد: ضابطین نظامی، حفاظت اطلاعات و شکایت های عمومی از طریق دفاتر قضایی و یا مراجعه حضوری منبع پرونده های قضایی نیروهای مسلح است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha