۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85223553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد از ۱۲۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) میزبانی کرده است

گناباد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: این شهرستان طی ۱۰ روز گذشته میزبان هزار و ۲۰۰ زائر پیاده و دوچرخه سوار امام رضا (ع) بوده است.

حجت الاسلام حسن تقوی مِند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۳ کاروان، زائران پیاده و ۲ کاروان، دوچرخه سوار بودند که از استانهای جنوبی از جمله خراسان جنوبی برای زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) به مشهد عزیمت کردند.

وی اظهار کرد: شهرستان گناباد با توجه به قرارداشتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از استانهای جنوبی و مرکزی همه ساله میزبان جمع کثیری از کاروانهای دوچرخه سوار و زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه آخر صفر است.

او خدمات اداره اوقاف و امور خیریه گناباد به کاروانهای زائران را شامل اجرای طرح "قدمهای آسمانی تا امام مهربانی" در بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت، سخنرانی کوتاه و عزاداری در مناسبت ها دانست.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: چهار پایگاه میقات الرضا (ع) به نام های مرقد علامه بهلول گنابادی، سید محمد عابد (ع) کاخک، احمد بن موسی الکاظم (ع) بیمرغ و مجتمع ثارالله عمرانی برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در نظر گرفته شده است.

تقوی افزود: در پایگاههای فوق خدماتی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، پذیرایی در سه وعده غذا، چای، شربت، آبجوش صلواتی، اسکان و خدمات هلال احمر به زائران ارایه می شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم با حمایت و همت خیران طی همین مدت تامین و بین زائران توزیع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: علاوه بر این میزان، ۱۱ کاروان زائران پیاده از شهرستانهای خواف و رشتخوار در اربعین حسینی به بقعه احمد بن موسی الکاظم (ع) در روستای بیمرغ گناباد مشرف شدند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha