عملیات لایروبی کانال ها و مسیل های هرسین سرعت می گیرد

کرمانشاه – ایرنا –در آستانه ورود به نیمه دوم سال و احتمال بارشهای پاییزی، پاکسازی و لایروبی کانال ها و مسیل های هرسین با دستور فرماندار این شهرستان سرعت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «ابوطالب ایتوندی» روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری علمی، اثرات زیانبار مخاطرات ، بحران ها و حوادث را رفع و یا کاهش می‌دهد.

فرماندار شهرستان هرسین به تشریح راهکارهای مبتنی بر علم مدیریت بحران در راستای پیشگیری و مقابله با بحران ها پرداخت و گفت: پیشگیری های علمی اثرات و آسیب های زیانبار بحران ها را کاهش می‌دهد.

وی همچنین در ادامه سخنانش خواستار بررسی وضعیت مسیل‌ها، سیل‎بندها و کانال‎های آب شد و از شهرداری های هرسین، بیستون و اداره منابع طبیعی خواست ظرف مدت یک هفته گزارش عملکرد خود را در این راستا به وی اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: رفع انسداد مسیل ها و کانال های آب از هرگونه آب گرفتی و سیل جلوگیری می‌کند.

فرماندار هرسین تاکید کرد: کانال های آب منتهی به رودخانه ها نیز باید پاکسازی و به منظور پیشگیری از وارد آمدن خسارت به روستاهای قرار گرفته در مسیر این رودها به سطح اولیه خود برسند.

لایروبی و پاکسازی کانال های آب بین‌ مزارع کشاورزی در روستاها از دیگر موارد مورد تاکید ایتوندی بود.

ایتوندی در بخش دیگری از سخنانش از انسداد رودخانه قرار گرفته در مسیر روستای داودی و انباشت نخاله ها در کمربندی شمالی هرسین و سایر مسیرهای خارج از شهر هرسین توسط خودروهای نخاله ریز انتقاد کرد.

فرماندار شهرستان هرسین در تکمیل سخنانش از شهرداری خواست با توجه به مطالبه شهروندان و دوستداران محیط زیست و همچنین جانمایی مکان دفن نخاله های ساختمانی با خاطیان برخورد های لازم قانونی را انجام دهند.

وی وجود تجهیزات خودرویی و حفظ آمادگی نیروی انسانی دستگاههای خدمات رسان را لازمه مقابله به بحران ها دانست.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه و در همسایگی استان لرستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha